Lentäviä tappajatoukkia ja silmistä ammuttuja lasersäteitä – Tältä Overwatch näytti kehityksen eri vaiheissa

07.11.2017 17:20 | Muropaketin toimitus | 965

Blizzardin huippusuositun räiskintäpeli Overwatchin kehitys vaati paljon pelitestausta. Kehityksen alkuvaiheessa Overwatch sisälsi monia hauskoja grafiikoita, kuten lentäviä tappajatoukkia.

Blizzard on näyttänyt Blizzcon 2017 -tapahtumassa videon siitä, miltä Overwatchin pelitestaus näytti eri vaiheissa ennen sen julkaisua. Aivan kehityksen alussa, vuoden 2013 syyskuussa, Overwatchin ainut ”pelihahmo” oli ilman aseita ja kykyjä harmaissa laatikkosokkeloissa juoksenteleva Tracer. Aluksi Tracer ampuikin luotien sijasta lasersäteitä silmistään. Marraskuuhun mennessä kartat ja animaatiot alkoivat kuitenkin jo muistuttaa etäisesti lopullisia versioitaan.

Matkan varrella sankari- ja karttavalikoimat kasvoivat. Pelitestausta varten sankareiden kyvyille luotiin hyvin yksinkertaisia ”placeholder”-animaatioita – esimerkiksi Hanzon ultimate-kyky oli aluksi vain lentävä tappajatoukka, siinä missä Reaper pyörähti pari kertaa ympäri käyttäessään Death Blossomia.

Videolla näytetään myös, kuinka sankareille suunniteltiin aluksi hieman erilaisia kykyjä. Alun perin Mercy olisi voinut parantaa useita kohteita samanaikaisesti ja Genjillä aseenaan pelkkä miekka.