Mass Effect: Legendary Edition muokkaa alkuperäisten pelien pomotaisteluita reilummiksi
BioWare on paljastanut muokkaavansa Mass Effect: Legendary Editionin pomotaisteluja asteen reilummiksi ja hauskemmiksi.
Tulevan remasteroinnin hahmovastaava Kevin Meek keskusteli asiasta Game Informerin kanssa ja paljasti, että alkuperäisten versioiden pomotaistelut eivät aina olleet järin reiluja. Legendary Edition muokkaakin näitä parempaan päin tarjoten pelaajille silti haastavia mutta hauskoja kohtaamisia.
Meek nostaa esille alkuperäisen Mass Effectin Benezia-taistelun, kun kehittäjät eivät vielä olleet täysin varmoja, mitä he haluavat pelin suojapohjaiselta räiskinnältä. Lopputulos oli turhauttava taistelu, jossa pelaajalle ei annettu kunnolla suojaa, koska kulkuväylät olivat liian ahtaita.
Legendary Editionissa kyseisen taistelun pohjaa onkin muokattu järkevämmäksi ja kulkuväyliä levennetty, jolloin suojaa ja siten taktisuutta pitäisi olla tarjolla enemmän. Vastaavia muutoksia on tehty myös muihin peleihin kohtauksiin, joissa tekijät ovat havainneet pelaajien kohtaavan odotettua enemmän vaikeuksia.