Uusimmat

Mortal Kombateista tuttu studio vaati työntekijöiltä jopa 100 tunnin työviikkoja

27.04.2019 19:55 Muropaketin toimitus

Niin sanotut crunchit eli loppurutistukset ovat olleet viime aikoina iso puheenaihe pelialalla. Aiempien työntekijöiden perusteella myös Mortal Kombateista ja Injusticeista tuttu NetherRealm on syyllistynyt työntekijöiden ylityöllistämiseen.

PC Gamerin artikkelissa useat eri kehittäjät ja alihankkijat kertovat huonoista työolosuhteista NetherRealmilla. Jiminy Snackmouth kertoi esimerkiksi vuodesta 2011, jolloin Mortal Kombat 9:n kehitys ”lähes tappoi tämän” ja kuinka tämä joutui työskentelemään yli puoli vuorokautta kestäneitä työpäiviä kuukausien ajan.

Beck Hallstedt kertoo, kuinka taloon vastikään tulleille junior-tason kehittäjille maksettiin vain 11 tai 12 dollarin tuntipalkkoja. Rebecca Rothschild puolestaan sanoo työskennelleensä vuosina 2014-2016 90-100 tunnin työviikkoja Mortal Kombat 10:n ja Injustice 2:n eteen.