Uusimmat

Näissä peleissä voit nostaa vaikeustasoa tajuamatta sitä itse ollenkaan

05.05.2018 11:20 Muropaketin toimitus

Alien: Isolation

Esimerkiksi Alien: Isolation ja Dark Souls II ovat pelejä, joista voi tehdä vaikeampia muutenkin kuin nostamalla vaikeusastetta valikosta.

Monet pelit sisältävät useampia vaikeusasteita, joilla peli tarjoaa vaihtelevasti haastetta. Useimmiten pelaajat ovat myös tietoisia siitä, kuinka vaikeana ovat lähteneet peliä läpäisemään. Näin ei kuitenkaan aina ole.

Joissakin peleissä haastetta voi nostaa jopa tietämättään tekemällä valintoja, jotka muuttavat jotakin pelissä. Tällaisia erikoistapauksia listataan Outside Xboxin tuoreella videolla seitsemän.

Esimerkiksi alkuperäisessä Resident Evilissa (1996) on huomattavast haastavampaa pelata Chris Redfieldilla kuin Jill Valentinella, koska Chris voi kantaa vähemmän varusteita, eikä hänellä ole tiirikkaa. Alien: Isolationin (2014) Xbox-versiossa taas elämästään voi tehdä todellista helvettiä laittamalla päälle Kinectin äänitunnistuksen, jolloin pelin avaruusmörkki reagoi tosimaailmasta kuuluviin ääniin.

Muita videolla mainittuja pelejä ovat esimerkiksi ensimmäinen Fallout (1997) sekä Dark Souls II (2014). Videon näet alta.