Uusimmat

Ohjaaja paljasti, kuinka Uncharted 3:n ikoninen toimintakohtaus syntyi

07.11.2021 16:08 Muropaketin toimitus

Uncharted 3:n juhlavuoden kunniaksi tekijät paljastivat lentokonekohtauksen synnyn.

PlayStation 3:lle vuonna 2011 julkaistu Uncharted 3 muistetaan ennen kaikkea siinä olevasta lentokonekohtauksesta, jossa Nathan Drake taistelee rahtikoneessa alati pahemmaksi eskaloituvassa kohtauksessa, jossa tämä roikkuu lopulta konttien varassa koneen perässä.

Kohtaus on niin ikoninen, että se on otettu mukaan jopa tulevaan Uncharted-elokuvaan, jota tähdittävät Tom Holland ja Mark Wahlberg.

Pelin 10-vuotispäivän kunniaksi kehittäjä Kurt Margenau paljastaa IGN:lle, kuinka kohtaus sai oikein alkunsa.

”Se oli todellinen yhteistyö animaattoreiden, ohjelmoijien, äänisuunnittelijoiden ja kaikkien niiden, jotka halusivat auttaa, välillä. Kaikki käynnistyi siitä, kun joku heitti idean ilmoille takaa-ajokohtauksesta, jossa kiitoradalla olevaa lentoon lähtevää lentokonetta jahdattaisiin autolla. Sitten se eskaloitui siihen, että lentokone syöksylaskeutuisi pelaajan ollessa vielä kyydissä, ja lopulta meidän täytyi miettiä, miten kaikki tämä voisi toimia ja saada pelattavaksi”, Margenau muistelee.

Tästä ideaketjusta lähti liikkeelle eri kehittäjien välinen projekti, jossa testattiin muun muassa tapoja, joilla pelaaja voisi kiivetä rekkojen päälle, miten lastausverkot liikkuisivat tuulessa ja kuinka vanhan koulukunnan tapaan taustaa voitaisiin liikutella loputtomiin luodakseen illuusion liikkeestä.

Margenau jopa paljastaa, että yhdessä vaiheessa suunnitteilla oli myös painovoimattomuudessa käytävä taistelukohtaus lentokoneen sisällä, mutta tämä jouduttiin leikkaamaan viime hetkellä pelistä pois.