Osa PlayStation Classicin peleistä toimii paremmalla ruudunpäivityksellä kuin muistat – tässä selitys
PlayStation Classic -konsolin peleistä osa julkaistaan PAL- ja osa taas NTSC-versioina. Tämän ansiosta jotkin pelit toimivat nyt sulavammin, kuin ne aikanaan 1990-luvun Suomessa koettiin.
PlayStation Classicin julkaisu lähenee, ja nyt Sony on julkaissut tarkempaa tietoa retrokonsolin ominaisuuksista. Kiinnostavaa kyllä, osa peleistä tulee tukemaan eri ruudunpäivitysnopeutta kuin muut, kertoo VG24/7.
PlayStation Classicin 20:stä pelistä 11 tulee paketissa NTSC-versioina ja yhdeksän muuta taas PAL-versioina. Näistä analogisen television järjestelmistä Suomessa ja monissa muissa Euroopan maissa oli aikanaan käytössä PAL, jolla pelit toimivat 25 fps -ruudunpäivityksellä, kun taas muun muassa Yhdysvalloissa käytetyllä NTSC:llä samat pelit tukivat 30 fps -ruudunpäivitystä.
Tämä merkitsee, että osa peleistä tulee näyttämään ja tuntumaan aavistuksen erilaisilta, kuin alkuperäisinä 1990-luvun eurooppalaisjulkaisuina. PAL-versioina julkaistaan nämä pelit:
- Battle Arena Toshinden
- Cool Boarders 2
- Destruction Derby
- Grand Theft Auto
- Jumping Flash!
- Oddoworld: Abe’s Oddysee
- Resident Evil Director’s Cut
- Tekken 3
- Tom Clancy’s Rainbow Six
Alta näet rinnakkaisvertailun Metal Gear Solidista (1998) NTSC- ja PAL-versioina. Ero on pieni, mutta etenkin pelikuvassa sen kyllä erottaa.
PlayStation Classic ilmestyy 3. joulukuuta. Alta voit lukea ensivaikutelmamme konsolista.