Uusimmat

Palkitun God of Warin pääkehittäjä kärsi huijarisyndroomasta, eikä luottanut itseensä koko kehityksen aikana

26.03.2019 14:15 Muropaketin toimitus

Viime vuotisen God of War -pelin pääkehittäjä Cory Barlog kärsi koko kehitysprosessin ajan valtavasta epävarmuudesta, eikä osannut luottaa omaan visioonsa. Kehittäjä avautui vaikeuksistaan GDC-konferenssissa.

God of War -sarjan pitkäaikainen pääkehittäjä Cory Barlog puhui viime viikolla Game Developer’s Conference -tapahtumassa sarjan tuoreimman osan syntymisestä ja omasta kokemuksestaan sen pääkehittäjänä. SIE Santa Monica Studion pelistä tuli yksi viime vuoden kehutuimmista peleistä, ja se uudisti PlayStationin pitkäikäistä sarjaa monin tavoin, mutta mistään helposta projektista ei ollut kysymys.

”Kärsin epäilyksistä joka vaiheessa kehitystä”, Barlog kertoi Varietyn mukaan. ”Se oli kuin huijarisyndrooma kerrottuna tuhannella. Tunne siitä, että minulla ei ole mitään sanottavaa, ja että se mitä teen ei ole kovin hyvää.”

Barlogin mukaan God of Warin pitkän kehitysprosessin aikana hän törmäsi monta kertaa uusiin epäilyksiin, eikä pystynyt luottamaan visioonsa – siitä huolimatta, että juuri Barlog itse päätti hylätä projektin alkuperäisen demon ja aloittaa kehityksen alusta. Alunperin God of War 4:n nimikkeellä kehitetyn pelin piti alkujaan olla suorempi jatko-osa aiemmille peleille, mutta vuoden kehityksen jälkeen Barlog ei ollut tyytyväinen tarinaan ja hahmoihin.

Niinpä God of Warin suunnittelu alkoi uudelleen puhtaalta pöydältä, ja uusi peli päätyi keskittymään enemmän päähenkilö Kratosin ja hänen poikansa suhteeseen. Tästä tuli yksi pelin kehutuimmista elementeistä, mutta Barlog epäröi päätöstään viime metreille asti.

GDC:n puheenvuorossaan hän halusi kannustaa muita kehittäjiä ylittämään epäilyksensä, vaikka ne osuvat joskus oikeaankin.

”Meidän jokaisen täytyy jokaisessa tilanteessa olla rehellisiä itsellemme, luottaa itseemme ja luottaa ihmisiin ympärillämme”, Barlog totesi. ”Meidän täytyy pyrkiä läpäisemään jokainen epäilyksen muuri, koska niiden toisella puolella odottaa jotain parempaa kuin mitä olimme aiemmin.”

God of War on voittanut lukuisia palkintoja, ja se palkittiin vuoden 2018 parhaana pelinä myös viime viikolla GDC:n omassa palkintogaalassa, jonka palkinnoista äänestävät pelikehittäjät.

Muropaketin uusimmat