Uusimmat

PC-pelien mikromaksut tuottavat jo moninkertaisesti enemmän pelimyynteihin verrattuna

26.11.2017 20:12 Muropaketin toimitus

Tutkimusyhtiö SuperDatan mukaan PC-pelaajat käyttävät kuluvan vuoden aikana 22 miljardia dollaria mikromaksuihin. Summa on kaksinkertainen vuodesta 2012.

Tutkimusyhtiö SuperDatan analytiikan mukaan PC-pelien mikromaksut ovat jo yli kaksi kertaa tuottavampia pelkkiin pelimyynteihin verrattuna. Yhtiön julkaiseman arvion mukaan kuluvana vuonna PC- ja konsolipelikopiota ostetaan noin kahdeksalla miljardilla dollarilla ja lisäosia noin viidellä miljardilla dollarilla. PC-pelien mikromaksuihin taas uppoaa huikeat 22 miljardia dollaria.

Datan perusteella vaikuttaa siltä, että vaikka Star Wars Battlefront II:n tapaiset mikromaksut voivat aihettaa paljon kritiikkiä pelaajayhteisön keskuudessa, ovat ne silti taloudellisesti järkevä vaihtoehto. Esimerkiksi Grand Theft Auto -peleistä tuttu julkaisija Take-Two ilmoitti aiemmin, että se aikoo sisällyttää mikromaksuja kaikkiin tuleviin peleihinsä.

SuperDatan ennustuksen mukaan mikromaksujen tuotto tulee kohoamaan vielä nykyisestäkin tulevien vuosien aikana. Tällöin vuonna 2022 mikromaksuihin upotettaisiin vuosittain jo 25 miljardia dollaria.