Pelaajamääristä viis – Cliff Bleszinski uskoo edelleen LawBreakersin menestykseen

16.09.2017 12:08 | Muropaketin toimitus

LawBreakersia kehittävä Cliff Bleszinski ei ole menettänyt uskoaan räiskintäpeliinsä, vaikka pelin pelaajamäärät näyttävätkin hyvin huonoilta.

Aiemmin uutisoimme, kuinka LawBreakersin pelaajamäärät ovat romahtaneet välillä jopa alle 50 yhtäaikaiseen pelaajaan. Nyt LawBreakersia kehittävä Cliff Bleszinski on kertonut GameSpotin haastatteelussa, ettei hän ole silti menettänyt uskoaan pelin tulevaisuuteen, mutta myöntää silti tehneensä monia virheitä LawBreakersin kanssa. ”Ennen kaikkea minun tulee pitää tämä peli elossa”, Bleszinski toteaa haastattelussa ja myöntää, että hänen suorasanaiset sosiaalisen median kommenttinsa ovat saattaneet vaikuttaa pelin menestykseen.

Bleszinskin mukaan pelaajille tulisi tehdä selväksi, että LawBreakers on itsensä vakavasti ottava peli joka saattaa tulevaisuudessa toimia jopa eSportsina. Siitä huolimatta LawBreakersiin olisi pitänyt lisätä deathmatch-pelimuoto alusta saakka. ”Halusin tehdä jotain erilaista, mutta aliarvioin, kuinka monet pelaajat haluavat vain hypätä peliin ja ampua vihollisia.”

Bleszinski vähättelee haastattelussa myös pelaajalukujen merkitystä. ”Niillä on väliä Steam-pelaajille, mutta ne eivät vaikuta PlayStation 4 -pelaajiin. PC-pelaajien kulttuuriin kuuluu pelien tiukka jako menestyksiin ja pommeihin. PlayStation 4:llä LawBreakersilla sujuu edelleen hyvin.”

Lähitulevaisuudessa Bleszinski kaavailee LawBreakersiin nopealla tahdilla julkaistavia päivityksiä, jotka tuovat räiskintään lisäsisältöä muun muassa uusien karttojen, pelimuotojen ja hahmoluokkien muodossa.