Uusimmat

Pelaajat osuivat oikeaan: Crash Bandicootin hyppiminen on vaikeampaa uudessa trilogiassa

18.07.2017 12:22 Muropaketin toimitus

Pelaajien väitteet Crash Bandicoot -pelien vaikeammasta pelattavuudesta uudessa N. Sane Trilogyssa osoittautuivat oikeiksi. Vicarious Visions myöntää, että etenkin ensimmäinen peli vaatii nyt enemmän tarkkuutta.

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy -pelikokoelma ilmestyi kesäkuun lopussa, ja pian julkaisun jälkeen raportoimme pelaajien huomanneen pelien muuttuneen vaikeammiksi. Tuolloin pelaajat väittivät, että uusintaversioissa hyppiminen toimii eri tavalla kuin alkuperäisissä pleikkaripeleissä ja että etenkin alustoille laskeutuminen on vaikeampaa.

Nyt uusintaversioista vastaava Vicarious Visions -studio on myöntänyt, että pelaajat ovat oikeassa. GameSpotin mukaan kehittäjät ovat kertoneet, että ohjausjärjestelmä suunniteltiin trilogiaa varten uudelleen, ja tästä johtuen etenkin ensimmäisessä pelissä hyppiminen vaatii entistä enemmän tarkkuutta. Kehittäjät kertovat vastauksessaan, että pelikokoelmaa testattiin runsaasti ja siitä kehitettiin erilaisia versioita.

”Lopulta päädyimme virittämään hyppimisen erilaiseksi kussakin pelissä siten, että hyppimisen metriikat ovat samat kuin alkuperäisissä”, kehittäjät kertovat. ”Crash Bandicootissa on kuitenkin muutamia pieniä eroja, etenkin se, että pelaaja putoaa nopeammin päästettyään irti X-painikkeesta.”

Lisäksi hyppiminen vaatii paikoin aiempaa enemmän tarkkuutta johtuen pelien uudesta törmäysmallinnuksesta.

”Ensimmäinen peli vaatii nyt enemmän tarkkuutta, mikä tekee pelikokemuksesta erilaisen”, kehittäjät toteavat. ”Etenkin uusien pelaajien kannattaa ehkä aloittaa toisesta ja kolmannesta pelistä ensin, ja palata Crash Bandicootin pariin saatuaan hieman harjoitusta.”

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy sai Muropaketin arviossa kolme tähteä, ja kriitikkomme totesi muun muassa näin:

”Nyt pelejä on hankala suositella ilman melkoisia varauksia, sillä veikkaan monen moderniin pelisuunnitteluun tottuneen turhautuvan alta aikayksikön Crash Bandicootin ilmaviin kontrolleihin, korkeaan vaikeustasoon ja yleiseen armottomuuteen. Jos näiden ongelmien kanssa pystyy elämään, tarjolla on kyllä mielikuvituksellista ja hauskaa tasohyppelyä.”

Koko arvion voit lukea tästä.