Assassin’s Creed Syndicate -haastattelu – ”historiaa oli pakko vähän virtaviivaistaa”

09.12.2015 09:00 | Jukka O. Kauppinen

Assassin’s Creed Syndicate on jo pelattu ja hyväksi havaittu, mutta päästetäänpä vielä näin julkaisunkin jälkeen ääneen pelin taiteellinen säätäjä Thierry Dansereau, jolla on pari sanaa sanottavanaan viktoriaanisen seikkailun maailmasta.

Haastattelussa käsitellään muun muassa historiallisen lähdemateriaalin määrää, jota näinkin lähellä nykyaikaa sijaitsevassa seikkailussa todellakin riittää. Jopa niin paljon, että läheskään kaikkea ei loppujen lopuksi voitu käyttää ja osaa täytyi vähän virtaviivaistaa, että se saatiin mahdutettua peliin.

”Mutta se oli osa normaalia luovaa prosessia”, Dansereau täsmentää.

Lisäksi puheenaiheina ovat historiallinen virtuaaliturismi ja pelin rakentamat kontrastit, kuten erot työväenluokan ja hienoston, köyhien ja rikkaiden, duunarien ja tehtaanomistajien välillä.

 

Thierry Dansereau, Art Director, Assassin’s Creed Syndicate

 

Assassin’s Creed Syndicate

Tekijä: Ubisoft Quebec

Julkaisija: Ubisoft

Saatavilla: PC, PlayStation 4, Xbox One

Pelin kotisivu: Assassin’s Creed: Syndicate

Jukka O. Kauppinen

 

AssassinsCreedSyndicate_haastis-Dansereau_01 

 

Lisää aiheesta

Assassin’s Creed Syndicate – toimintaseikkailua historiallisten hevonpaskavuorten keskellä

Assassin’s Creed Syndicate –ensikosketus osa 2: historiallinen Lontoo rakentuu yksityiskohdista

Assassin’s Creed Syndicate –ensikosketus osa 3: kaaosta kaduilla

Assassin’s Creed Syndicate -haastattelu – “Lontoossa kiroiltiin hirveästi ja hienoja naisia luultiin huoriksi”

Assassin’s Creed Syndicate –haastattelu: aikalaismusiikilla tunnelmaa vibrantista suurkaupungista

Assassin’s Creed: Syndicate (PC, PS4, Xbox One)

 

Muropaketin uusimmat