Assassin’s Creed Unity –haastattelu: Pariisi on pelin päähenkilö
AC Unity tuli jo mutta juttua riittää! Muustakin kuin pelin bugeista! Nyt estradille astelee Nicolas Guerin, jonka tittelin voisin muokata vaikka näin: maailmantirehtööri!
No, tarkalleen sanoen Guerin on World Level Design Director. Mutta maailmantirehtööri kuulostaa kivemmalta. Ja Guerinin vastuulla oli muun muassa pelimaailman, siis Pariisin, rakentamisoperaation johto. Miten nollista ja ykkösistä syntyi valtava virtuaalinen suurkaupunki?
Guerin toteaa muun muassa, että Pariisi on itse asiassa pelin päähenkilö, jossa piisaa lääniä kerrakseen.
”Pariisissa on enemmän pinta-alaa kuin Black Flagin maa-alueissa yhteensä”, herra laskeskelee.
Keskustelu kuljeskelee myös Pariisin eri kaupunginosissa, niiden rakentamisessa, mitä kaikkea todellisen maailman paikoissa tapahtuu pelissä, taustatutkimustyöstä ja muutenkin siellä ja täällä. Guerin joutuu myös vastaamaan tiukkaan kysymykseen, että eikö peli kadota historian siipiensä havinaa ja ainutlaatuista tunnelmaansa, kun se siirtyy lähemmäs nykyaikaa?
Nicolas Guerin
World Level Design Director
Assassin’s Creed: Unity
Tekijä: Ubisoft
Julkaisija: Ubisoft
Saatavilla: PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Wii U, Xbox 360, Xbox One
Pelaajia: 1, 2-? (internetissä)
Pelin kotisivu: http://assassinscreed.ubi.com
Jukka O. Kauppinen
Lisää aiheesta
Assassin’s Creed Unity –haastattelu: vallankumouksen kaaoksen ymmärtäminen oli haasteellista
Assassin’s Creed Unity –ensikosketus – vallankumouksen hirviöt [osa 1]
Assassin’s Creed Unity –ensikosketus – historiallista virtuaalimatkailua [osa 2]