EVE Online Finncon 2008:ssa: verkkopelimaailman pyörittäminen
Islantilaisen CCP Gamesin tekijät osallistuivat kesällä Tampereella järjestettyyn science fiction- ja fantasiatapahtuma Finncon 2008:aan. Kaukaisen tulevaisuuden ja avaruuden syövereihin sijoittuvan avaruussimulaatio EVE Onlinen tekijät pitivät tapahtumassa kaksi esitelmää, joissa tekijät kertoivat pelinsä maailmoista, käsikirjoituksesta ja toiminnasta.
Eve Onlinen ohjelmistosuunnittelija pelisuunnittelija Grétar Hannesson kertoo esitelmässään pelimaailman pyörittämisestä, sen haasteista, ongelmista ja kehittämisestä.
EVE Online on eräs maailman tunnetuimmista verkkoroolipeleistä, jonka asetelma on verkkopelienkin keskuudessa poikkeuksellinen. Kyseessä on vapaasti soljuva, pelaajien tekojen mukaan muuttuva ja kehittyvä avoin virtuaalinen pelimaailma, joka koostuu tuhansista aurinkokunnista ja niissä sijaitsevista planeetoista, kuista ja avaruusasemista. Kaikki pelin kymmenet tuhannet pelaajat ovat yhtaikaa samassa valtavassa virtuaalimaailmassa, toisin kuin esimerkiksi World of Warcraftissa, jossa pelaajat on jaoteltu muutaman tuhannen pelaajan erillisille saarekkeille.
Esitelmä on jaettu viiteen osaan. Olkaa hyvä:
Lisätietoja: Finncon-Animecon 2008 – EVE Online
Lisää aiheesta
EVE Online Finncon 2008:ssa: fiktion osuus pelimaailmassa
Finncon kulman takana: pelejä, viihdettä, sarjakuvia, scifirokkia ja animetipuja
Finnconin peliohjelma oli menestys
Verkkoroolipeli EVE Onlinen tekijät laskeutuvat avaruusaluksillaan Suomeen
Lue myös
Aarteita pelihistorian hämäristä 5: OutRun 2
Elämysmatka 3D-elokuvan keskipisteeseen