Forza Horizon 2 –haastattelu: drivatareja, Xbox One –viilausta ja pelimaailman rakentamista
Kuten jo eilen tuli hehkutettua, Forza Horizon 2 vaikuttaa tosi kivalta ajopeliltä. Päästetäänpä sen kunniaksi pelin luova ohjaaja Ralph Fulton (Playground Games) ääneen. Mikä siinä pelissä on olevinaan niin hienoa ja miten peliä on rakennettu? Mitä Xbox One tarjoaa Horizonille sellaista, mitä ei Xbox 360:llä tehty?
Videolla mm. pelistä yleisesti, Välimeren maisemista ja tapahtumapaikoista, niiden scouttauksesta, pelimaailman rakentamisesta, Xbox Onen mahdollisuuksista 360:een verrattuna, pelin tekoälystä…
Ralph Fulton, Playground Games
Forza Horizon 2 luova ohjaaja
Fultonin terveiset Domen lukijoille:
Forza Horizon 2
Tekijä: Playground Games
Julkaisija: Microsoft
Tulossa: Xbox One – 30.9.2014
Pelaajia: 1, 2-? (internetissä)
Muuta: Pelattava demo julkaistaan 16.9.
Pelin kotisivu: http://www.forzamotorsport.net
Jukka O. Kauppinen
Forza Horizon 2 -ensikosketus – nuorekasta kaahailua Välimeren maisemissa
Peli lyö kasvoille heti alkumetreiltä hyvin erilaisia maisemia edeltäjäänsä nähden. Välimerelliset vaikuttimet huokuvat vastaan joka mutkasta eikä ihme, alue kun sijoittuu Etelä-Ranskan ja Pohjois-Italian alueelle. Siinä missä ensimmäinen Horizon rakensi peliruuduille kuvitteellisen näkemyksen Yhdysvaltain Coloradosta, on kakkosessa tarjolla on oikeita kaupunkeja, oikeaa Välimeren Eurooppaa ja oikeita teitä muun muassa Provencen, Côte d’Azurin ja Toscanan maakunnissa.
Lisää aiheesta
Forza Horizon autopakettikatsaus (Xbox 360)
Forza Horizon Rally Expansion Pack DLC (Xbox 360)