Housemarque haastattelussa 1: kammarikooderivuosien muistelua
Suomalainen Housemarque julkaisi äskettäin tuoreimman pelillisen aikaansaannoksensa, PSP-taskukonsolille sovitetun version yhtiön klassisesta avaruusräiskinnästä Stardust. Vierailimme Housemarquella juttelemassa niin Super Stardust Portablesta kuin muistakin henkevistä aiheista.
Haastattelun ensimmäisessä osassa aiheena on ennen kaikkea suomalaisen pelialan ja Housemarquen varhaiset vuodet, makuuhuonekoodaaja-aikakaudesta siirtyminen moderniin pelikehitykseen.
Kuten Housermarquen toimitusjohtaja Ilari Kuittinen ynnäili, ”kaukana ollaan siinä makuuhuonekoodaaja-ajasta”.
Matkan varrella firma on ehtinyt nähdä suomalaisen pelialan kaikki puolet, niin hyvät kuin huonotkin. Ja mitä mielenkiintoisinta, Housemarquella on takanaan sekä vanhimmat suomalaiset ammattimaisesti tuotetut pelit sekä ensimmäinen suomalainen konsolipeli. Super Stardust Portablen myötä firma kiersi myös hauskasti juurilleen, sillä olihan Stardust yhtiön historian varmastikin tärkein tukijalka.
Haastattelun seuraavassa osassa jutellaan Housemarquen tuoreimmasta pelistä, Super Stardust Portablesta, sen tekemisestä ja Stardustien retroisasta meiningistä nykypäivän pelimaailmassa.
Lisätietoja: http://www.housemarque.com/
Lisää aiheesta
Housemarque tekee ensimmäisen suomalaisen PS3-pelin – Super Stardust HD
Kun suomipojat maailmalle matkasivat
Transworld Snowboarding – suomalaista snoukkaamista
Lue myös
Elven Legacy halusi olla Fantasy Generalsin jatko-osa
Killzone 2 -haastattelussa Guerrilla Gamesin kova kaksikko
Mount & Blade -haastattelu – katsaus TaleWorlds-studion uumeniin
Penumbra-tiimi suuntaa seuraavaksi goottikauhun pariin
The Street Fighter Years – julkkikset muistelevat tappelupelejä, katso videot