UUSIMMAT

Pelikehittäjä opetteli koodaamaan reilussa kolmessa vuodessa – Tunnelmallinen ensijulkaisu ilmestyy ensi kuussa

29.07.2019 13:40 | Muropaketin toimitus

Darqia kehittävä Unfold Games kertoo Redditissä, kuinka tämä opetteli koodaamaan kolmessa ja puolessa vuodessa. Kehittäjän tunnelmallinen ensijulkaisu Darq ilmestyy ensi kuussa.

Fysiikkapohjaista ongelmanratkaisua ja tasoloikkaa tarjoava Darq muistuttaa kovasti Playdeadin Limboa. Siinä Lloyd tarjoaa olevansa jumissa painajaisessa, jossa tämä kykenee kontrolloimaan fysiikan lakeja.

Kehittäjän mukaan Darq on ohjelmoitu C#-ohjelmointikielellä Unity-pelimoottorille. Ohjelmoimaan kehittäjä oppi C#:n virallisesta manuaalista, kun taas animaatioon ja mallinnukseen apua löytyi YouTubesta. Yhteensä oppiminen ja kehitys kesti noin 10 000 tuntia, joka tarkoittaa kolmelle ja puolelle vuodelle jaettuna noin kahdeksaa tuntia päivässä.

Darq ilmestyy Steamin kautta PC:lle 15. päivä elokuuta.

Muropaketin uusimmat