Uusimmat

2K pisti Borderlands-kehittäjän lihoiksi

17.04.2015 11:00 Juho Anttila

Mainio Borderlands-sarja jatkui erinomaisen Borderlands 2:n jälkeen hitusen laimeammalla Borderlands: The Pre-Sequel -seikkailulla. Ilmeisesti pelin menestys ei ole myöskään ollut aivan odotetun kaltaista, sillä julkaisija 2K on päättänyt laittaa Borderlands: The Pre-Sequel -pelin kehittämisestä vastanneen 2K Australian lihoiksi.

Ennen Borderlands-nakkia studio ehti työskennellä Bioshock- ja X-COM-sarjojen parissa. Borderlands: The Pre-Sequel jäi siis studion viimeiseksi työnäytteeksi. 2K Australia oli samalla viimeinen kengurumaassa toimiva AAA-tason pelistudio, mikä on tietenkin kurja juttu maanosan peliteollisuuden kannalta.

2K latelee puhemiehensä suulla tutut latteudet siitä, kuinka firma on äärettömän kiitollinen 2K Australian työpanoksesta. Sulkemisen syyksi mainitaan tarve karsia kehityskuluja samalla, kun kehitystiimejä keskitetään lähemmäs toisiaan myös maantieteellisesti. Aikaero Australian suuntaan on kieltämättä voinut aiheuttaa jonkinmoisia kommunikaatiohaasteita muiden tiimien kanssa.

Nimettömät lähteet tietävät myös kertoa, että 2K:n tarkoitus ei alun perin ollut lakkauttaa studiota kokonaan. Suunnitelmissa oli vain toimipisteen siirtäminen Melbourneen 500 kilometrin päähän nykyisestä sijainnistaan. Tavoitteena oli houkutella studioon lisää kehittäjiä. Muutto ei kuitenkaan kiinnostanut nykyisiä kehittäjiä ja useamman kovan profiilin tekijän vaihdettua maisemaa 2K päätti muuton sijaan sulkea koko studion.

Lähde: Develop

Lisää aiheesta

Mulkaisu: Borderlands: The Pre-Sequel!

Borderlands: The Pre-sequel on maistuva välipala mutta samalla askel taaksepäin

Borderlands the Pre-Sequel uusissa, kimaltelevissa kuvissa