Ajattelitko koodailla Rogueliken, ihan vain iltapuuhailuna?
Mikäpä sen kivempaa kuin tehdä iltapuhteena vaikkapa pieni peli. Tai ensi viikonloppuna, jos ajattelit osallistua Finnish Game Jamiin. Ihan noin vain urakkaan ei kuitenkaan kannata heittäytyä. Hyvän roguelike-pelin tekemisessä on omat niksinsä.
GameSetWatch-saitin kolumnisti John Harris neuvoo roguelike-pelien tekijöitä kahdeksan tärkeän ohjeen avulla.
”Pelien tekeminen ei ole tiedettä, mutta joistakin ohjeista on hyötyäkin”, Harris huomauttaa.
Lue juttu: COLUMN: @Play: The Eight Rules of Roguelike Design
Lue myös
Bethesda: Fallout on meidän. Interplay: Eikä ole.
Dome ja V2.fi Amsterdamissa – katso videoita 3DS-tapahtumasta
Magicka on kuin norjalaisjumalilla höystetty Diablo
Päivän arvostelutuplassa Forzan suosikkiautoja ja vinkeä indie