Alpha Colonyn Kickstarter epäonnistui turhauttavalla tavalla

04.12.2012 09:00 | Juho Anttila

Tämän hetken kuuma pelirahoituskanava, Kickstarter, toimii tiukoilla säännöillä. Rahaa pitää kertyä määräajassa pyydetty määrä, tai sitä ei makseta senttiäkään. Tämä realisoitui kylmällä tavalla DreamQuest Gamesin Alpha Colony -strategiapelin kohdalla.

Kaupankäyntisimulaattori Alpha Colonyn kehittämiseen yritettiin kerätä 50 000 dollaria. Loppusumma oli kuitenkin vain 49 972 dollaria, eli vaivaiset 28 dollaria liian vähän. Raja on vedettävä siihen, mihin raja vedetään, joten DreamQuest Games jäi kokonaan ilman rahoitusta.

Ymmärrettävistä syistä tämä harmittaa firman pääohjelmoija Christopher Williamsonia. Paitsi että peliin on upotettu yrityksen omaa rajaa 60 000 dollaria puhumattakaan kymmenen kuukauden kehitystyöstä, on kyse myös Williamsonin omasta unelmasta.

Mies kertookin suunnitelleensa peliä lähes 14 vuotta, eikä kirves ole lentämässä kaivoon vieläkään. Williamsonin mukaan Kickstarter-tulos osoittaa kuitenkin, ettei aika ole juuri nyt kypsä Alpha Colonyn kaltaiselle tuotteelle. DreamQuest Games keskittyy ainakin toistaiseksi sellaisiin projekteihin, joka tuo firman henkilökunnalle leivän pöytään.

Alpha Colonyn oli tarkoitus olla legendaarisen M.U.L.E.-pelin modernisoitu, mutta alkuperäiselle pelille uskollinen uusintaversio. Projektilla oli myös alkuperäisen M.U.L.E.:n luoneen Dani Buntenin perikunnan siunaus. Suuri harmi siis, että nyt kävi näin!

Lähde: The Market for Computer and Video Games

Lisää aiheesta

M.U.L.E. saa alkuperäiselle uskollisen uusversion

Mitä rahoitetuille kickstartereille kuuluu?

”Pelikehittäjien ahneus tappaa Kickstarterin”

Lue myös

Need for Speed Most Wanted (PC, PlayStation 3, Xbox 360)

Logitech F710 – hyvä korvike 360-ohjaimelle

Hakkeriväite: Wii U:n prosessori puolet kilpailijoita hitaampi

Dead Islandin jatko-osa liian verinen saksalaisille

 

Muropaketin uusimmat