Armeija marssii vatsalleen, oli sotanäyttämönä mikä tahansa – testissä Campaign Commander 2: Coral Sea (lautapeli)
Leevi Rantala suuntasi vaihteeksi voittamaan Tyynenmeren sotaa – mutta eihän se ollutkaan niin helppoa, kuten Japanikin taannoin huomasi.
Coral Sean nimikin jo kertoo, että se keskittyy merisodankäyntiin. Suurin osa toiminnasta on laivojen välisiä kahnauksia, mutta voittoehdot vaativat myös maasotimista. Voitto ratkeaa valloittamalla kaupunkeja ja tuhoamalla vastustajan yksiköitä. Kaupunkien valloittaminen ja niiden puolustaminen on tärkeää, sillä niistä saa rutkasti enemmän pisteitä ja yksiköiden tuhoaminen on todella hankalaa.
Taistelut hoidetaan aina samalla tavalla, oli kyseessä sitten maalla tai merellä käyty mittelö. Kumpikin nostaa pelimerkkejä, joiden määrä riippuu käytettävistä joukoista. Jokaisessa on kuvattuna tietynlainen hyökkäys tai toiminto, jotka täytyy suorittaa. Osa näistä on itselle haitallisia, mutta onneksi merkit saa pelata haluamassaan järjestyksessä. Silloin huonoimmat voi työntää viimeiseksi ja toivoa että taistelu päättyy ennen niihin ehtimistä.
Lue koko arvostelu: Campaign Commander 2: Coral Sea (lautapeli)
Lisää aiheesta
1989: Dawn of Freedom (lautapeli)