Uusimmat

Arvostelupäivitys: Alien Isolation – ”Xenomorphiin törmääminen on yhtä kuin game over man, game over”

08.12.2014 22:00 Jukka O. Kauppinen

Taas lisää jatkavia ja jakavia mielipiteitä peliarvosteluihin! Domen vekkulit maakarit kun eivät malta pitää sormiaan erossa hyvistä peleistä, eivätkä aina huonoistakaan. Niinpä arvosteluja täydentäviä mielipiteitä on tarjolla pelistä Alien Isolation.

Testaajana Miika J.K. Halmela.

Arvosteluihin lisätyt mielipiteet löydät varsinaisen peliarvostelun leipätekstin jälkeen.

Alien: Isolation (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One) 

Lainaus toisesta mielipiteestä:

Etukäteen peliä markkinoitiin selviytymiskauhuna. Totta turisivat: noin 20-tuntinen kampanja on kauheaa selviytymistä. Jo riviviholliset – aseman selviytyjät ja pimahtaneet androidit – aiheuttavat murheita. Aseita löytyy, mutta ne ovat surkeita. Ammuksia pihdataan. Henki on hellässä.

On pakko piilotella, kontata, hiipiä ja harhauttaa. Sitten piilotellaan, kontataan, hiivitään ja harhautetaan lisää – tämä on käytännössä ainoa mahdollinen pelitapa. Vaihtelua ei ole. Kaappien uumenissa kyyristellen ja pöytien takana pyllistellen vietetään roppakaupalla aikaa. Alussa jännittää, lopussa jo puuduttaa.

Sisäinen Hicks tai Hudson on pidettävä silti kurissa. Xenomorphiin törmääminen on yhtä kuin game over man, game over. Peto on nopea ja tuhoutumaton. Liikkeentunnistimen tuijottamisen lisäksi tutuiksi tulevat kuoleminen ja turhautuminen. Vapaan tallennuksen puuttuminen edesauttaa jälkimmäistä.

Miika J. K. Halmela

Lue koko arvostelu: Alien: Isolation (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One) 

Lisää aiheesta

Alien Isolation –ensikosketus – kahdeksannen matkustajan paluu [osa 1] 

Alien Isolation –ensikosketus – nähdä Alien ja kuolla [osa 2] 

Alien Isolation –haastattelu: ”halusimme tehdä pelin, jollaista kukaan ei ole vielä tehnyt” [osa 1] 

Alien Isolation –haastattelu: ”teimme Alienista systemaattisen ja arvaamattoman” [osa 2] 

Alien Isolation –haastattelu: ”totuuden hetki koitti kun…” [osa 3 ]