Arvostelupäivitys: Assassin’s Creed IV ja Child of Light

16.04.2015 23:00 | Jukka O. Kauppinen

Taas lisää jatkavia mielipiteitä peliarvosteluihin! Domen vekkulit maakarit kun eivät malta pitää sormiaan erossa hyvistä peleistä, eivätkä aina huonoistakaan. Aiempia arvosteluja täydentäviä mielipiteitä onkin taas tarjolla kaksin kappalein, tällä kertaa peleistäAssassin’s Creed IV ja Child of Light.

Testaajina Kalle Laakso ja Juho Anttila.

Assassin’s Creed IV: Black Flag (PC, PS3, PS4, WiiU, Xbox 360, Xbox One) 

Lainaus toisesta mielipiteestä:

Assassiinisaagan heikkouksia, joista merkittävimmiksi voidaan laskea aivan liian monta toistoa vaativat pitkitetyt lisätavoitteet, nähdään entistä vähemmän. Koko pelin aikana meinasin turhautua vain parin juonitehtävän parissa, kun oikeastaan jokainen aiemmista Assassin’s Creedeistä on sisältänyt useamman uskonpuutetta herättävän kivireen. Parannusta on tullut, mutta ehkä ensi kerralla varjostus- ja salakuuntelutehtävien määrää voitaisiin hieman karsia. Ne kun alkavat olla jo aika nähtyä kamaa.

 Samoin merisotateemasta voitaisiin siirtyä jatkossa taas takaisin kuivalle maalle. Niin hienoja kuin puisten laivojen väliset yhteenotot ovatkin, Black Flagin sataprosenttisesti läpi pelaavat saavat sitä herkkua takuulla koko rahan edestä ja vähän enemmänkin. Aiheesta kun otetaan todellakin kaikki irti.

 Yhtä lailla turhake on Kennway’s Fleet -minipeli, tylsä strategianaksuttelu, jota on kuitenkin pakko pelata aivan liikaa, jos tahtoo avata kaikki salaisuudet. Viritys joutaisi mennä siinä, missä aiempienkin Assassin’s Creedien puolistrategiset minipelikyhäelmät.

 Juho Anttila

Lue koko arvostelu: Assassin’s Creed IV: Black Flag (PC, PS3, PS4, WiiU, Xbox 360, Xbox One) 

 

Child of Light (PC, PS3, PS4, PSV, Xbox 360, Xbox One) 

Lainaus toisesta mielipiteestä:

Child of Lightin kaikkien paikkojen nuohoaminen kesti kaverinkanssa suurin piirtein 24 tuntia. Pelasin Auroralla. Nostin suosiolla ennen alkua vaikeusasteen Hardille, mikä tuntui olevan vaikeutensa puolesta meille sopiva.

Mutta sitten alkoi sapettamaan suuresti se yksi pirun pimputus, variaatioineenkin, joka soi taustalla läpi koko pelin. Loppua kohden kävi jo mielessä, että pistetään peli mutelle. En myöskään lämmennyt valmiiksi arvattavalle tarinalle tai dialogille, mutta ovathan ne hyviä jos niistä tykkää. Ehkä en vain itse ole sitten niin taiteellinen ihminen.

Kalle Laakso

Lue koko arvostelu: Child of Light (PC, PS3, PS4, PSV, Xbox 360, Xbox One) 

Muropaketin uusimmat