Uusimmat

Beta tehosi: Star Wars: Battlefrontin Hoth-kenttä menee remonttiin

16.10.2015 17:00 Miikka Lehtonen

Jos joku pelasi Star Wars: Battlefrontin betaversiota, hänelle tuskin tulee kamalana yllätyksenä väite siitä, että Hothiin sijoittuva pelin kenttä oli ihan kamalaa schaibaa.

Visuaalisesti ja tunnelmaltaan kenttä kyllä oli loistava, mutta tasapainotus oli aivan hakusessa. Kapinallisten puolelta pelikokemus oli sitä, että tiimiä lahdattiin spawnissa tykistökeskitysten, ilmavoimien ja jättimäisten sotakoneiden toimesta aivan tauotta. Pelasin itse betaa useamman kymmenen rundia ja näin kerran kapinallisten voittavan.

Ongelmaa pahensi se, että voittoehdot olivat muutenkin vähän hankalat. Tehtävähän rekreoi sen Imperiumin vastaiskun kohtauksen, missä Imperiumin AT-AT-kävelijät lähestyvät kapinallisten tukikohtaa ja moukaroivat sitä tykeillään. Kapinallisten täytyy valloittaa ja pitää hallussaan viestintäpisteitä, jotka sitten kutsuvat paikalle Y-Wing-pommikoneita. Nämä pudottavat hetkeksi AT-AT:iden kilvet, jolloin kaikkien pitää murkuloida niitä apinan raivolla.

Kuten tästä helposti näkee, yhtälössä on monta muuttujaa. Liian monta julkisille servereille, joissa ei voi edes kunnolla kommunikoida tiiminsä kanssa.

Niinpä DICE on palannut työpöydän ääreen. Pelin pääsuunnittelija vahvisti Twitterissä, että pelitila on aivan epätasapainossa ja että sitä tullaan korjaamaan ennen julkaisua. Hyvä niin. Kiva nähdä, että betalla oli kerrankin se tarkoitettu vaikutus.

Mutta nyt tulee se todellinen mindfuck-kohta: betassa testattiin kahta pelin useasta kentästä ja tehtävästä. Niistä toinen oli niin epätasapainossa, että oksat pois. Miten mahtaa olla niiden testaamattomien kenttien laita? Mitähän niistä mahtaa löytyä, kun peli on liveservereillä? Itse ehkä odottaisin peliarvosteluja ennen 70 euron sijoittamista.

Lähde: IGN

Miikka Lehtonen

Muropaketin uusimmat