Uusimmat

Bethesda ideoi Fallout 4:ää viikon mittaisissa game jameissa

24.02.2016 15:45 Jukka O. Kauppinen

Game jamit, pelijamit, ovat nousseet suosioon suunnattomaan viime vuosien aikana maailmalla. 48 tunnin pelinkehitysprojektit ovat hyvä tapa verrytellä pelilihaksiaan ja leikitellä ideoita, mutta Elder Scrolls- ja Fallout-roolipeleistään tunnettu Bethesda vie ne askelta pidemmälle.

Bethesdan jamit kestävät näet kokonaisen viikon, ja niiden aikana pelipoppoo ideoi niin keskenräisten pelien olemusta ja tulevaa sisältöä kuin lisäreitäkin.

Studiopomo Todd Howard näet kertoo, että esimerkiksi Fallout 4:n kehitystyön puolivälissä tiimi paussasi työnteon ja keskittyi yksinomaan pelaamaan luomustaan viikoksi. Tänä aikana kaikki ynnäilivät mikä toimii, mikä ei ja heittelivät ilmaan suunnattomasti ideoita, joista osa otettiin tuotantoon.

Sama tehtiin uusiksi projektin loppupäässä, mutta tällä kertaa kaikki etsiskelivät ideoita lisäreitä varten. Mikä muu olisi kivaa, minne peliä voitaisiin viedä julkaisun jälkeen? Millä hinnalla ja miten isoa tai pientä?

”Olemme muuten havainneet, että olemme tehneet DLC:tä kaikissa hintaluokissa, isoina ja pieninä julkaisuina, ja kaikki toimii. Kaikki ne myyvät oikein hyvin”, Howard kummastelee.

Ja niinpä firma onkin päättänyt tehdä lisäreitä ihan kaikissa sateenkaaren väreissä ja kokoluokissa – isoja lisäreitä, pikkulisäreitä, kalliimpia ja minihintaisia lisäreitä.

Howard kertoi myös, että Fallout 4:n myi julkaisupäivänään enemmän diginä kuin kauppojen hyllyillä.

Lähde: Gamasutra

Lisää aiheesta

Fallout 4 (PC, PS4, Xbox One)

Fallout 4 videoilla #15 – Instituutin salaisuudet ja tuho

Fallout 4: muhkeasti lisäsisältöä, mutta muhkea on hintakin!

Fallout-studiolla työn alla jotain täysin erilaista

 

Jukka O. Kauppinen

Muropaketin uusimmat