UUSIMMAT

Bethesdan oikeusdraama Fallout MMO:sta jatkuu

26.09.2011 11:50 | Jukka O. Kauppinen

Bethesdan ja Interplayn välinen oikeudenkäynti Fallout-seikkailupelin ja etenkin sen moninpelattavan nettiseikkailun, tuttavallisesti Fallout MMO:n, tiimoilta jatkuu. Ei nyt suorastaan verisesti, mutta kivuliaasti kuitenkin.

Toiseksi uusin käänne: Bethesda vaati lähestymiskieltoa Masthead-studiolle, joka on Interplayn yhteistyökumppani morpin kehityksessä.

Uusin käänne: Oikeus eväsi Bethesdan vaateen.

Bethesda vaati, ettei Masthead saisi koskea Falloutiin, mutta kiintoisasti oikeus kiirehti eväämään Bethesdan vaatimuksen jo ennen kuin Mastheadin väki ehti antaa omaa vastinettaan. Tuomarin mukaan Bethesda tiesi ainakin seitsemän kuukauden ajan Mastheadin työskentelevän Fallout-pelin parissa ennen vaateensa esittämistä, joten yhtiöllä ei ole enää mitään perustaa pyytää lähestymiskieltoja.

Bethesda ja Interplay kamppailevat Fallout-sarjan oikeuksista, eikä kuviosta ota kukaan selvää…

Aiemmin kerrottua…

Bethesda ehätti näet äskettäin väittämään käsi Raamatulla, että ”Fallout on meidän. Me omistamme sen. Me omistamme kaiken mikä liittyy Falloutiin.”

Mutta Interplay löi vastapallon.

”Me myimme Falloutin Bethesdalle rahaa ja Fallout MMO:n lisenssiä vastaan.”

”Jos Bethesda ei anna meidän tehdä Fallout MMO:ta, niin lisenssin myynti peruuntuu ja he voivat tehdä enää vain yhden Fallout-pelin.”

Kiistaa on selvitelty oikeudessa jo vuodesta 2009 saakka, eikä päätöstä näy horisontissa.

Lähde: Bethesda Denied Restraining Order Against Fallout MMO Co-Developer Masthead

Lisää aiheesta

Oi mikä tyttöystävä – teki Fallout-monopolin synttärilahjaksi

Tältä näyttää toimiva Pipboy 3000!

Bethesda: Fallout on meidän. Interplay: Eikä ole.

Bethesdan ja Interplay sota Fallout-sarjan oikeuksista jatkuu

Lue myös

Forza Motorsport 4 -ensikosketus osa 2: Top Gear -komiikkaa autopelissä

Gears of War 3: nykykonsolisukupolven parhaan räiskintäsarjan paras peli

Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad (PC)

Tältä Commodore 64 -pelit näyttäisivät kolmiulotteisina

Keskustelu

Huoh, etttä ne jaksaa. Ainakin silloin kun tuo kauppa tehtiin niin oli suhteellisen selkeää, että Herbien piti kerätä tarpeeksi rahoitusta (jossa epäonnistui) ja aloitttaa Fallout Onlinen kehitystyö (joka kai aloitettiin, mutta aika vähillä eväillä). Rahoituksen puuttuminen käytännössä sinetöi asian Bethesdan suunnalta ja sopimuksen mukaisesti Fallout siirtyi kokonaisuudessaan niiden haltuun.

Täytyy myöntää, että vaikka interplayn tuho oli aika pitkälti Hervin syytä niin uskomattoman pitkään se on onnistunut kituuttamaan interplayta.

Muropaketin uusimmat