Beyond Good & Evilin jatko-osa on odottanut tekniikan kehittymistä, paljastaa pelin luoja
Beyond Good & Evil -kulttipelin jatko-osaa on odotettu jo 13 vuotta. Pelisarjan luoja Michel Ancel paljastaa, miksi kehitystä päätetiin kahdeksan vuotta sitten lykätä.
Beyond Good & Evil (2003) on fanien keskuudessa kulttimaineeseen noussut seikkailupeli, mutta sen jatko-osaa on saatu odottaa erittäin pitkään. Hiljattain pelisarjan luoja Michel Ancel paljasti, että Beyond Good & Evil 2 on viimein esituotannossa, ja nyt hän on Polygonin mukaan kertonut myös, miksi peliä on saatu odottaa näin kauan.
Ancel julkaisi pari päivää sitten Instagramissa kuvan jo vuonna 2008 kehityksessä olleen jatko-osan hahmoista ja kertoi ohessa pelin lykkäämisestä kahdeksan vuotta sitten. Ancelin mukaan pelistä oli olemassa pelattavia prototyyppejä, mutta kehittäjät kohtasivat runsaasti teknisiä ongelmia.
– Halusimme planeettojen tutkimista, avaruusmatkailua, kaupunkeja… Kaikkea tätä piti olla jo BGE 1:ssä.
Kehittäjän mukaan tiimi päätti palata tekemään Rayman-pelejä ja odottamaan tekniikan kehittymistä.
– Meillä on vielä paaaaaljon työtä edessä, mutta nyt tekniikka on valmiina ja tiimi on loistava!
Beyond Good and Evil