BioShock Infinite menetti nipun avainhenkilöitä
Odotatteko Irrationalin tulevaa BioShock Infinite -peliä? Niin minäkin, tykkäsinhän kovasti kahdesta ensimmäisestä teoksesta. Nyt uuden BioShockin ylle näyttää kuitenkin kerääntyvän tummia pilviä. Kokonaista neljä pelin avainkehittäjää on nimittäin vaihtanut niin sanotusti maisemaa vain puoli vuotta ennen teoksen julkaisupäivää.
LinkedIn-profiileista lunttaamalla selviää, että Irrational on mennyttä elämää pääsuunnittelija Jeff McGannille, taidesuunnittelusta vastanneelle Nate Wellsille, tuotekehityspäällikkö Tim Gerritsenille sekä pääjärjestelmäsuunnittelija Kenneth Strictlandille. Lähtijät eivät siis todellakaan ole pelkkiä helposti korvattavia rivikoodaajia.
Irrational ei ole kommentoinut väen vähenemistä suoraan. Sen sijaan alkuperäisen BioShockin luoja Ken Levine reagoi kertomalla Twitterissä, että Nate Wellsin tilalla jatkaa niin ikään ensimmäisen BioShockin taidesuunnittelusta vastannut Scott Sinclair. Samalla Levine käytti tilaisuutta hyväkseen kehaistakseen peliään kertomalla, ettei malta odottaa pääsevänsä näyttämään sarjan faneille kaikkia pelin siistejä uusia juttuja.
Vaikka kehittäjien joukkopako puoli vuotta ennen julkaisua kuulostaakin huolestuttavalta, ei se välttämättä ole merkki ongelmista. Moni AAA-tason studio vähentää väkeä kehitysjakson lähestyessä loppuaan. Tosin esimerkiksi Nate Wells on työskennellyt talossa jo vuodesta 1999 saakka, joten yllättävä lähtö herättää väistämättä epäilyksiä. BioShock Infinite ilmestyy näillä näkymin ensi vuoden helmikuussa.
Lähde: The Market for Computer and Video Games
Lisää aiheesta
Vollataan yhdessä: BioShock Infinite siirtyi
Yksi Bioshock Infiniten kenttä sisältää enemmän tarinaa kuin koko Bioshock
Ken Levine kiusaa Bioshock Infinite -kehitystiimiä
Lue myös
PES 2012: Pro Evolution Soccer 3D (3DS)
Angry Birds Space Race Kimble – klassikko toimii edelleen