Uusimmat

Bioshock Infiniten DLC haastaa Thiefin

28.02.2014 13:00 Miikka Lehtonen

Eräs Bioshock Infiniten veikeimmistä keksinnöistä oli 1999 Mode -vaikeustaso, joka halusi muuttaa pelitasapainon samanlaiseksi kuin wanhoissa hyvissä peleissä aikanaan. Kohta ilmestyvä Burial at Sea -lisätarinan toinen episodi pistää vuodella paremmaksi.

1999 Mode oli — ja toki on — Bioshock Infiniten vaikeustaso, joka oli varattu niille kaikkien kovimmille jätkille. Niille, jotka halusivat pelata kuten System Shock 2:ta 15 vuotta sitten (ja ajatus siitä, että vuodesta 1999 on 15 vuotta, ahdistaa) ja olivat läpäisseet Bioshock Infiniten jo kerran. Niin, tai osasivat kirjoittaa kuuluisan Konami Coden pelin alkuruudussa.

Bioshock Infiniten Burial at Sea -DLC:n toinen episodi ilmestyy kohtapuoliin ja vie todellakin vuodella paremmaksi tarjoamalla 1998 Mode -vaikeustason. Se haastaa pelaajan läpäisemään koko tarinan tappamatta ketään, eli käytössä olisi vain hiippailua ja ei-tappavia hyökkäyksiä. Sillä aikaa kun itse kukin pohtii, mille pelille tällä kertaa tehdään kunniaa, annetaan pelin tuottajan ja luojan puhua.

”Burial at Sean toisessa episodissa otimme fokukseen pelitasapainon ja hiippailumekaniikat. Kun kehitimme tätä uutta pelitapaa, näimme monien testaajien pistävän itse itsensä pelaamaan väkivallattomasti ja hiippaillen. Kun muistamme, miten hyvän vastaanoton 1999 Mode sai, meistä oli siistiä antaa pelaajille tapa pelata Burial at Seata, joka haastaa heidät käyttämään kaikkia hiippailutyökalujaan”, selitti Ken Levine.

Ja Burial at Sean toinen episodihan jää sitten Irrational Gamesin viimeiseksi peliksi, koska kuten viime viikolla kuulimme, lappu lyödään luukulle pian. Vielä kerran, siis, pojat.

Lähde: Irrational Games

Lisää aiheesta

BioShockit, System Shock 2:n tehnyt Irrational Games suljetaan

Bioshock Infinite: Burial at Sea Episode 1 DLC (PC, PS3, Xbox 360)

Näin tehtiin Bioshock Infiniten tuleva DLC

Bioshock Infinite (PC, PS3, Xbox 360)