Uusimmat

Black Ops II oli oiva yksinpeli – mutta mitä Juho laukoo moninpeliarvostelussa?

10.12.2012 19:45 Jukka O. Kauppinen

Tero Lehtiniemi laukoi viime viikolla mielipiteitään Call of Duty: Black Ops II:n arvostelussaan, mutta aivan kaikkea ei silti siinäkään mahduttu kertomaan. Juho Anttila jatkaa lämpimällä sotapolulla ja tutkaa Black Ops II:n saloja moninpeliarvostelun kautta.

Näkyvimmät muutokset kohdistuvat kokemuksen keräämiseen ja varusteluun. Tappoketjujen korvaaminen pisteketjuilla tuo hieman lisää joustavuutta tappavien erikoiskykyjen keräilemiseen. Nyt tavoitetta saa edistettyä muutenkin kuin vain kuolemaa kylvämällä, mikä tasapainottaa palkintojen jakautumista eri rooleissa pelaavien pelaajien välillä. Muutos on pieni mutta ehdottomasti toimiva.

Kykyjä ja varusteita varten on käytössä kymmenen paikkaa, jotka saa täyttää haluamallaan tavalla. Yksi tahtoo aseeseensa parhaan tähtäimen ja äänenvaimentimen, toinen panostaa mieluummin hahmonsa erikoiskykyihin. Kokemusta keräämällä ja uusia kykyjä ja varusteita avaamalla saa lunastettua itselleen valinnanvaraa, vaan ei epäreilua etua aloittelijoita vastaan.

Metapeliin vahvasti keskittyvät monitasoinen kokemuksen keräämiseen ja haasteiden suorittamiseen tähtäävä pelijärjestelmä addiktoi aivan yhtä vahvasti kuin jo ristiriitaisen MW2:n aikoihin. Black Ops 2 esittelee rinnalla myös toisen järjestelmän, johon on haettu vaikutteita suoraan Starcraft 2:n liigajärjestelmästä.

Lue koko arvostelu: Call of Duty: Black Ops 2 -moninpeliarvostelu (PC, PS3, Xbox 360)

Lisää aiheesta

Call of Duty: Black Ops (PC, PS3, Xbox 360)

Call of Duty: Black Ops First Strike DLC (PC, PS3, Xbox 360)

Call of Duty: Black Ops II (PC, PS3, Xbox 360) 

Call of Duty: Modern Warfare 2 (PC)

Call of Duty: Modern Warfare 3 (PC, PS3, Xbox 360)

Mulkaisu: Call of Duty: Black Ops II

Muropaketin uusimmat