Uusimmat

Blizzard riemuitsee: pikkutiimin tekemä Heartstone pohjustaa pienempien pelien huomista

10.03.2014 22:30 Jukka O. Kauppinen

Blizzardin keräilykorttimobiilistrategia Heartstone on ollut beta/ennakkovaiheessaan yllättävän toimiva ja suosittukin peli. Hyvä vastaanotto on ollut iloinen yllätys myös pelistudiolle, jolle teos on monella tapaa uriauurtava luomus. Onhan se paitsi puodin ensimmäinen mobiilipeli, myös ensimmäinen f2p-julkaisu.

Lisäksi Heartstone saatiin ideasta yleisön pelattavaksi beta-versioksi alle vuodessa, mikä on melkoisen ripeää toimintaa ison mittakaavan pelitaloille. Melkoista urakointia siksikin, että peliä tekee blizzardin pienin kehitystiimi, joka on viime aikoina kasvanut kokonaiseen 20 tyyppiin.

Heartstonen kehitysprojektia vetää aikaisemmin World of Warcraftin ja Diablo 3:n parissa urakoinut Eric Dobbs, joka kertoo pelin kehityksestä Gamasutra-lehdelle antamassaan haastattelussa. Dobbsin mukaan Heartstonen ketterä kehitys ja potentiaali rakentavat pohjaa myös tulevaisuudessa tehtäville pienempien tiimien peleille.

Lue juttu: Q&A: Hearthstone’s small-team success at big-time Blizzard

Lisää aiheesta

Hearthstone: Heroes of Warcraft –ennakko (Mac, PC) 

Keräilykorttipelistä kun puhutaan, niin pelaajat tietenkin rakentavat itselleen pakkoja, jotka koostuvat kolmestakymmenestä kortista. Kortteja saa lisää kehittämällä hahmoaan ja ostamalla korttipaketteja. Jokaiselle luokalle on oma valmispakkansa, mutta muutaman ottelun jälkeen suosittelen rakentamaan omaa korttipinoa. Omaan pakkaansa voi lisätä vapaasti yhden hahmoluokan kortteja ja yhteisiä kortteja, joita onkin sitten huomattavasti enemmän. Valinta on vapaata, mutta harvinaiset laput kannattaa yleensä pakata pakkaan.