Uusimmat

Bloodbornen latausajat helpottavat loppukuusta

15.04.2015 13:00 Miikka Lehtonen

Bloodborne on mainio peli muutamalla ongelmalla varustettuna. Näistä eräs on se, että pelin lataustauot ovat suorastaan naurettavia. Ongelmaan on vihdoin tulossa helpotusta loppukuussa julkaistavan päivityksen muodossa.

Sarjassamme ”miten tämä edes pääsi kauppoihin tällaisena?” PlayStation 4:n Bloodborne julkaistiin aika optimoimattomana sotkuna. Lataustauot liikkuvat pahimmillaan minuutin kieppeillä ja niitä saa katsella aina kun kuolee tai haluaa vaihtaa pelialuetta. Se syö miestä aika voimakkaasti. Pelin kehittänyt From Software on lupaillut asiaan korjausta pelin julkaisusta lähtien, mutta sitä ei ole kuulunut. No, kohta kuuluu.

”Myöhemmin tässä kuussa” julkaistava päivitys kun tiettävästi nopeuttaa lataustaukoja, joskaan Sony ei suostunut ilmoittamaan mitään tarkkoja lukuja. Muistissa on elävästi Assassin’s Creed Unityn päivitys, jonka kehuttiin nopeuttavan pelin ruudunpäivitystä, mutta todelliset nopeutukset olivat yhden tai kahden prosenttiyksikön luokkaa. Teknisesti siis totta, mutta käytännössä täyttä paskapuhetta. Toivottavasti nyt ei käy samoin.

Samaan syssyyn korjautuu toinenkin ongelma, tai ”ongelma”, tarkastelutavasta riippuen. Koska pelin lataukset ovat niin pitkiä, monet ovat jättäneet konsolinsa suspend-tilaan, jolloin pelaamaan pääsee taas nopeasti, koska pelitilanne on varastoituna PS4:n muistiin. Sivuongelmana näin toimimalla pelin pomojen tekoäly hajoaa määrittelemättömän bugin seurauksena ja co-op lakkaa toimimasta. Myös tämä bugi korjataan kuun lopussa julkaistavan päivityksen myötä.

Lähde: Sony

Muropaketin uusimmat