Broken Sword 5 jättää käteen kangertelevaa dialogia ja huonoja vitsejä
Matti Leinonen suuntasi Broken Sword 5 –seikkailupelin myyttiseen, mystiseen maailmaan – ja pettyi kurjasti. Ei ole Broken Sword entisensä.
Juoni muistuttaa kovasti Da Vinci -koodia. On verityötä, uskontoa ja joku manailee maailmanloppuakin joku manailee. Se on kuin Johnny Cashin versio Solitary Man-kappaleesta. Ja on myös, yllättäen, puzzleja. Yksi pulmista ratkesi kun googletti sivuhahmon sanoman lauseen, osa sitten vaati hieman tarkempaa miettimistä. George ja Nicole onneksi kertovat jos alueella on jotain kiinnostavaa, joten turhaa kuljeksimista alueelta toiselle ei tule vastaan. Pelattava hahmo vaihtuu silloin kuin tarina sitä vaatii, pelaaja itse ei pääse hyppäämään heidän välillään.
Seikkailupelien suola on myös hahmojen dialogi ja huumori, jota yleensä kuuntelee mielellään, esimerkkinä Book of Unwritten Tales. Broken Sword ei valitettavasti yhtä hienoon verbaaliseen juhlaan taivu.
Lue koko arvostelu: Broken Sword 5: Serpent’s Curse (Android, iOS, Linux, Mac, PC, PS4, Xbox One)
Lisää aiheesta
Broken Sword IV: The Angel of Death (PC)
Hyviä uutisia klassikkoseikkailujen ystäville: Last Express, Beneath a Steel Sky 2
iPhone pelasti pitkän linjan seikkailupelitalon
Partavallut pärisköön tyytyväisinä: GoG julkaisi Broken Sword 4:n ja Darklandsin