Uusimmat

Bungie: Halo: Reach tulee ärsyttämään hardcore-fanejamme

21.01.2010 17:30 Miikka Lehtonen

HaloBungien sotabunkkerissa valmistaudutaan tällä hetkellä kovaan vääntöön, kun tiimi siirtyy paljon puhutun Halo: Reach -pelinsä viimeistelyvaiheita kohti. Kehitys on tiettävästi sen verran pitkällä, että monet veikkailevat pelin ilmestyvän jo tämän vuoden jouluksi. Kun näin käy, Bungie uskoo monen hardcore-faninsa suuttuvan pelin elementeistä.

Maailman kenties paras pelilehti, Edge, on tehnyt kattavan artikkelin Halo: Reachin viimeisimmistä kehitysvaiheista. Muutenkin kiinnostavasta jutusta osuu silmään ajatus siitä, ettei Halo-sarjan tuorein ose tule välttämättä miellyttämään sarjan vannoutuneimpia ystäviä ainakaan kaikilta osin.

Siltä varalta, että joku saitin lukijoista ei asu Master Chief -fanikuvien peittämässä huoneessa, kerrottakoon hieman taustoja. Halo: Reach sijoittuu aikaan ennen Halo-pelien tapahtumia ja ammentaa inspiraatiota The Fall of Reach -kirjasta. Kirja taas kertoo suuresta taistelusta, jossa valtaosa Spartan-projektin supersotilaista menetti henkensä. Pelin tuottaja varoittaa:

”Pelissä voi olla sellaisia osia, joista hardcore-fanit vetävät herneitä nenäänsä, mutta toisaalta pelissä on myös elementtejä, joita he tulevat rakastamaan”, Joseph Tung selitti. Nyt puhutaan siis selvästi tarinaelementeistä, minkä vahvistaa myös Bungien taiteellinen johtaja Marcus Lehto.

”Otamme toki Halon tarinan vakavasti, emmekä aio talloa pelisarjan historian päälle. Otamme vaikutteita kirjan tapahtumista ja vaikka kyseessä ei olekaan kirjan peliversio, sen tapahtumat tuntuvat taustalla. Me keskitymme yhteen eristyneeseen osaan Reachin tapahtumista.”

Lehto varoittaa myös, että Reach tulee olemaan todella synkkä peli, luonnollisista syistä. Olihan Reachin taistelu Halo-universumin suurimpia ihmiskunnan tappioita.

Lähde: Edge-Online

Lisää aiheesta

E3dome: Halo 3: ODST ja Halo: Reach

Microsoft: ”Halo: Reach on vuoden 2010 suurin peli”

Halo: Reach lupaa paljon

Bungie valmis käyttämään Natalia Halo Reachissä

Lue myös

Lentoyhtiö romutti miehen Xbox 360:n terrorismin pelossa

Bethesda pyysi tuomaria salaamaan MMO-kehityksensä

Näin syntyivät Dead Spacen erinomaiset äänimaailmat

Avatar floppasi ja muutti Ubisoftin strategiaa