Carrier Command oli kova peli 80-luvulla, vaan ei tänään
Vaikka JOK onkin kauhea muinaismuisto, niin Carrier Command jäi hälläkin aikoinaan vain ohimennen kokeilluksi peliksi. Jotenkin peli kuitenkin tuntui 80-luvulla Amigalla kovemmalta kuin tänään PC:llä.
Varsinainen sotatoiminta on myös monella tapaa hauskaa. Tukialus seilaa vihollissaarten luo. Jos varastossa on UAV-tiedustelurobotteja, voit lähettää sellaisen nuuskimaan saaren puolustusta ja etsimään tehtaita, tutkalaitteita ja päämajaa. Sitten lähetetään ilmaan Manta-rynnäkkökoneet ja amfibiovaunut. Pelaaja voi kustomoida monipuolisesti molempien aseistusta ja varustusta, mikä on iso osa pelaamisen lumoa. Lasereita, konetykkejä, raketteja, ohjuksia, erilaisia panssareita, suojalaitteita ja niin edelleen – tarjolla on vaikka mitä. Samasta perusrungosta voikin rakentaa niin raskaan ja hitaan panssarin kuin nopean tiedusteluvaununkin.
Vaan sittenpä tökkii ja pahasti. Sotahommat hoituivat periaatteessa joko toimintatilassa, jossa pelaaja loikkaa Mantan tai amfibiovaunun ohjaimiin ajellen ja räiskien itse, tai sitten komentaen joukkojaan 2D-karttatilassa.
Lue koko arvostelu: Carrier Command Gaea Mission (PC, Xbox 360)
Lue myös
Assassin’s Creed III (PC, PS3, Xbox 360)