Uusimmat

Chris Roberts pohtii Star Citizenin konsoliversioita

16.09.2014 10:00 Juho Anttila

Kun Chris Roberts ryhtyi keräämään rahoitusta hirmuisen hypen voimin seilaavaan Star Citizen -avaruussimulaattoriin, yksi asia oli selvää. Peli tultaisiin tekemään PC:lle. Konsoleiden tehot eivät kerta kaikkiaan riitä Robertsin vision toteuttamiseen. Nyt markkinoille on kuitenkin saatu uudet, tehokkaammat konsolit ja myös Roberts on pysähtynyt miettimään, olisiko Star Citizenin konsoliversioille sittenkään tilausta.

Roibertsin mukaa PlayStation 4 ja Xbox One vastaavat käytännössä keskitehoisia pelitietokoneita. Edellisen sukupolven laitteisiin nähden uusissa konsoleissa riittää sen verran enemmän potkua, että Roberts näkee myös ajatuksen Star Citizenin konsoliversioista potentiaalisena. Ihan heti tämä ei kuitenkaan ole tapahtumassa, sillä Roberts muistuttaa, että PC on yhä ensisijainen alusta.

Tämän lisäksi Roberts muistelee myös Crytekin Crysista ja sen jatko-osia. Crysis 2 kehitettiin konsolit silmällä pitäen, mikä pakotti suoraviivaistamaan pelin teknistä toteutusta. Tällainen filosofia on vastoin sitä, mitä Roberts tahtoo saavuttaa Star Citizenillä.

Miksi Roberts sitten edes vaivautuu pohtimaan konsoliversioita? Yksi syy voi olla kilpaileva avaruusseikkailu Elite: Dangerous. Kaikki merkit viittaavat siihen, että Elite tultaisiin näkemään myös nykykonsoleilla. Tämä jos mikä voi vielä motivoida Robertsinkin pyörtämään konsolipuheitaan.

Lähde: The Market for Computer and Video Games

Lisää aiheesta

Star Citizen rikkoi jo 51 miljoonan dollarin joukkorahoitusrajan

Star Citizen syntyy 268 pelintekijän tiimillä

Tältä näyttää yhteisörahoitussensaatio Star Citizenin taistelu – katso video