Uusimmat

CliffyB kyllästyi lineaarisiin nössöpeleihin

27.06.2012 10:45 Miikka Lehtonen

Aina sanavalmiilla pelisuunnittelija CliffyB:llä on taas asiaa. Mies on puhellut tulevan Gears of War: Judgmentin tiimoilta useammankin pelisaitin kanssa ja erään kohdalla keskustelu kääntyi nykyaikaisiin peleihin. Cliffy kertoi olevansa kyllästynyt, sillä niin moni peli on vain turhan helppo ja lineaarinen rännijuoksu. Ja tässä kohtaa aika monen ironiamittari taisi räjähtää.

Jos omasi ei räjähtänyt niin kalibroi se tällä tiedolla: monet pelit ovat lineaarisia ja helppoja rännijuoksuja, koska ne kopioivat tämän sukupolven aikana megasuosituksi noussutta pelisarjaa, joka on myös lineaarinen ja helppo ränniräiskintä. Se peli on Gears of War ja sen pääsuunnittelija on CliffyB. Pidämme pienen tauon kun loputkin lukijat korjaavat ironiamittariensa romut lattialta.

”Tuntuu siltä kuin tämän sukupolven aikana olisimme yrittäneet kasvattaa peliemme yleisömääriä ja minusta pelit ovat tulleet helpommiksi ja lineaarisemmiksi, joten ne tuntuvat vain pinolta quick time eventejä. Mitä enemmän pelaan sellaisia pelejä, sitä enemmän kyllästyn niihin ja haluan palata peleihin, joissa on useita päällekkäisiä mekaniikkoja. Milloin joku peli viimeksi oikeasti haastoi sinua ja vaati sinua panostamaan siihen urakalla? Siihen on syy, että Demon’s Souls ja Dark Souls ovat niin suosittuja kuin ovat. Ne vaativat, että oikeasti yrität.”

Ja niin kuulemma tekee myös tuleva Gears of War: Judgment. Jonka tosin tekee People Can Fly, ei itse Epic, mutta kumminkin.

”[Judgmentin] Casual Mode on yhä casual. Se on ihmisille, jotka haluavat vain katsella grafiikkaa kuolematta. Mutta kaikki muut vaikeustasot tulevat olemaan haastavia ja pelaajat tulevat kuolemaan.”

Jää nähtäväksi, mitä People Can Fly saa aikaan Gears-lisenssillä. Heidän edellinen pelinsähän oli ratkiriemukas Bulletstorm ja sitä ennen tiimi tunnettiin Painkiller-peleistään. Tällä kertaa lisenssin mukana tiettävästi lähti Epicin valvoja, joka pitää huolen siitä, että Gears of War: Judgment ei ole niin härski ja umpityhmä (siis hyvällä tavalla) kuin Bulletstorm. Harmi! Olisi Gearsin megavakavaa yrmistelyä voinut mielestäni ihan hyvin vähän tuulettaakin.

Lähde: Xbox360Achievements

Lisää aiheesta

CliffyB: Gears of Warin piti olla kuin Band of Brothers

Lue myös

Taikuri Penn Jillette piiskaa peliväkivallasta itkeviä: ”ette vain tajua”

Team Fortress 2 potkaisi käyntiin Pyromania-viikon

World of Warplanesin tukialuskoneet tapetilla