Uusimmat

Crypticin Neverwinter siirtyi vuodella

16.08.2011 12:00 Miikka Lehtonen

Lykkäykset eivät pelialalla ole enää edes mitenkään harvinaisia ilmiöitä. Harva se päivä joku peli siirtyy parilla kuukaudella kun julkaisija yrittää etsiä mahdollisimman vapaata paikkaa aina vain ruuhkaisemmista kalentereistaan. Mutta harvoin näkee sitä, että peli hyppää eteenpäin vuodella sen takia, ettei se ollut tarpeeksi hyvä.

Vaihtelevan tasoisista massiivimoninpeleistään tunnettu Cryptic Studios on jo jonkin aikaa kehittänyt Dungeons & Dragons -lisenssiin pohjautuvaa Neverwinter-peliään, jonka piti olla jonkinlainen co-op-roolipeli. Pelin oli määrä ilmestyä jo tänä syksynä, mutta toisin kävi: sitä lykättiin reilulla vuodella ja nyt peli nähdään vasta loppuvuonna 2012.

Syyt ovat laadulliset. Cryptic Studios siirtyi viime viikolla kokonaan Perfect Worldin, kiinalaisen massiivimoninpelijulkaisijan, omistukseen. Ensi töikseen tiimin uudet omistajat totesivat, ettei Neverwinter tarjonnut nykyisellään tarpeeksi mukaansatempaavaa pelikokemusta, joten kelloon heitettiin lisää aikaa ja kehitys jatkuu.

Niin harmillinen kuin lykkäys onkin, on silti kiva nähdä, että joku kustantaja on valmis antamaan kehitystiimille juuri niin paljon aikaa, kuin pelin laatu vaatii. Olisi ollut helppoa julkaista Neverwinter, pokata huonot arvostelut ja siirtyä kohti seuraavaa taistelua, mutta nyt näin ei toivottavasti käy.

Humoristisena sivuhuomiona voidaan muuten todeta, että vielä muutama päivä sitten sekä Cryptic että Neverwinter olivat Atarin omistuksessa, eikä Atarilla tuntunut olevan mitään aikomustakaan lykätä peliä parantelua varten. Jokainen voi viimeaikaiset suoritukset mielessään pohtia, kertooko tämä enemmän pelin laadusta vai Atarista.

Lähde: Gamespot

Lue myös

Borderlands 2:n tehtävät ovat aiempaa suurempia ja hienompia

Valikoima oudoimpia ja hölmöimpiä modeja maanantain iloksi

”PS Vita tulee olemaan kuin hirvikolari”

Kinectistä tuli yllättäen kova 3D-mallinustyökalu

Muropaketin uusimmat