Cyberpunk 2077:n kehittäjä – ”Pelaajat ja toimittajat eivät ymmärrä kuinka vaikeaa pelin kehittäminen oli”
Cyberpunk 2077:n tehtäväsuunnittelusta vastanneen Paweł Saskon mukaan CD Projekt Redin uusinta peliä kritisoivat pelaajat ja toimittajat eivät ymmärrä, kuinka vaikeaa pelin kehittäminen oli.
Sasko vastasi fanien kysymyksiin taannoisella striimillä. Lähetyksen loppupuolella aihe eteni Cyberpunk 2077:n ongelmiin ja siihen, mikä runsaista teknisistä ongelmista kärsineen pelin kehityksessä meni vikaan.
”Se mitä tapahtui oli, että tavoittelimme uuden IP:n julkaisua ja yritimme oppia niin paljon kuin mahdollista. Tavoitteemme olivat erittäin kunnianhimoisia. Minusta tuntuu, että pelaajat ja toimittajat eivät ymmärrä, kuinka vaikeaa pelin kehittäminen todellisuudessa oli”, Sasko totesi. Videolla mies näytti pidättelevän itkua.
Saskon mukaan kunnianhimoisuus ei silti ole hyvä tekosyy kehnolle pelijulkaisulle ja sen ongelmille. ”Yritimme kaikkemme ja onnistuimme joissain asioissa, mutta meillä on vielä paljon tehtävää.”
Paweł Sasko, Lead Quest Designer for # Cyberpunk2077 is almost crying at the end of his game stream. He was very passionate about the game, but at the end of the stream something broke inside him… from r/cyberpunkgame