Dark Souls 2 on edeltäjiään helpommin lähestyttävä
Uutisoimme toissapäivänä, että loistava, raastava ja hyvällä tavalla lannistava Dark Souls saa jatkoa. Pelistä ei tuolloin ollut saatavilla vielä juurikaan tietoa, mutta nyt murusia on ruvennut putoilemaan pelaajien ulottuville. Valitettavasti kaikki kuultu ei vaikuta yksinomaan lupaavalta, ainakaan sarjan vannoutuneiden fanien näkökulmasta.
Pelin ohjaaja Tomohiro Shibuya nimittäin kertoo, että Dark Souls 2 tulee olemaan edeltäjiään helpommin lähestyttävä kokemus. Peli tulee olemaan armollisempi uusille pelaajille, entistä suoraviivaisempi ja helpommin ymmärrettävä.
Kun muistetaan, että sekä Demon’s Soulsin että Dark Soulsin viehätys piilee erityisesti pelien armottomuudessa, herättää tämä väistämättä huolestuneisuutta. Ottaako Dark Souls 2 askeleita kohti valtavirtaa ja kadottaako peli samalla sen, mikä erottaa sarjan muista toimintaroolipeleistä? Vastausta joudumme odottelemaan vielä tovin jos toisenkin, mutta toivotaan, että Shibuya tarkoittaa liiallisen helpottamisen sijaan esimerkiksi käyttöliittymäparannuksia ja muita pelikokemusta kohentavia korjauksia.
Lähde: Joystiq
Lisää aiheesta
Dark Soulsin ohjaaja nöyrtymässä – väläyttelee helpompaa pelitilaa