Dead Island 2 taisi pudota kehityslimboon, miten käy paratiisizombien?
Kustannusyhtiö Deep Silver pisti juurit välit poikki Dead Island 2 –peliä kehittäneen Yager-studion kanssa. Tämän myötä Dead Island –pelien tarina muuttuu hiljalleen kafkamaiseksi farssiksi…
Ensimmäisen Dead Islandin teki puolalainen Techland-studio (Call of Juarez, Hellraid, Dying Light), joka aloitti myös jatko-osan tekemisen – mutta sai sitten joko kenkää tai irtautui itsenäisestä, riippuen vähän keneltä kysyy. Pelisarjan oikeudet omistava Deep Silver värväsi sitten jatko-osaa tekemään saksalaisen Yagerin, joka on nyt siis potkittu veke projektista.
Jatkuvat muutokset herättävätkin väkisin kummastusta, että mitä ihmettä pelin ympärillä tapahtuu, missä vaiheessa projekti on ylipäätään ja millaisia visioita sen ympärille on rakennettu. Ja kenen käsiin keskeneräinen projekti seuraavaksi pudotetaan, saati kuinka kauan mahdollisella uudella tiimillä kestää saada kiinni koodipätkänpäästä – ja vaihtuuko siinä samalla myös pelimoottori työkaluineen?
Vähän epäilen, että ensi vuodelle tähdättyä julkaisua ei kannata paljoa odotella.
Lisätietoja: http://deadisland2.deepsilver.com
Lisää aiheesta
Dead Island (PC, PS3, Xbox 360)
Dead Island 2 siirtyi ensi vuoteen
Dead Island jatkuu, mutta miksi Techland on poissa kuvioista
Dead Island Riptide – mieluummin Zombieland-hassuttelua kuin perheitärepivää draamaa