Diablon dropit ja EXP laskettiin tieteellisen tarkasti – ja siksi se oli niin hyvä peli
Indiekehittäjä Radek Koncewicz tekee paitsi pelejä, myös nauttii niiden pelaamisesta. Mies myös ymmärtää hyvän päälle, sillä hän nauttii yhä edelleen valtavasti Blizzardin Diablosta.
Radek onkin sukeltanut ajatuksella Diablon maailmaan, ja tehnyt samalla jotain tieteellisempää. Kaveri nimittäin tilastoi huolellisesti yhden kahdeksantuntisen läpipeluunsa, sekä sukelsi pelikoodin uumeniin laskeskelemaan kokemuspisteiden kertymisen ja pelin mittaan löydettävien saaliiden mekaniikkaa.
Havainnot olivat ihan kiintoisia. Etenemistahti vaihtelee kenttä kentältä, mutta mitenkäs ne dropit ja hahmonkehitys onkaan sitten tasapainotettu? Jopa ihailtavan hyvin, Radek ynnää. Pelin sisäinen logiikka ja tasapainotus on tehty mestarillisen hyvin niin, että pelaajilla riittää jauhettavaa ja pelaamisesta palkitaan pitkään, vuodesta toiseen.
Hyvää luettavaa faneille ja pelien sisäisestä mekaniikasta kiinnostuneille.
Lue juttu: A Night With the Devil
Lisää aiheesta
Diablo II: betatestaajan päiväkirja
Diablo II: Lord of Destruction
Diablo III: Reaper of Souls (Mac, PC, PS3, Xbox 360)
Diablo III: Ultimate Evil Edition (PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One)