Uusimmat

Dino Crisis -peleihin suunniteltiin niin älykkäitä dinosauruksia, ettei se ollut 90-luvulla mahdollista

25.10.2022 11:20 Muropaketin toimitus

GVMERSin tuorein pelidokumentti luo kiehtovan katsauksen Dino Crisis -pelien historiaan.

Capcomin suositut Dino Crisis -pelit olivat aikanaan lupaava seuraaja Resident Evilin käynnistämälle selviytymiskauhulle. Ikävä kyllä pelisarjasta ei tullut yhtä pitkäikäistä kuin edeltäjästään, ja viimeiseksi jääneen Dino Crisis 3:n julkaisusta on vierähtänyt jo lähes 20 vuotta. Fanit toivovat yhä pelisarjan paluuta, mutta sellaista ei näillä näkymin ole tulossa.

YouTube-kanava GVMERS sukeltaa tuoreimmalla dokkarillaan Dino Crisis -pelien historiaan. Puolituntinen dokumentti kertoo muun muassa, että pelisarjan luoja Shinji Mikami suunnitteli dinokauhuun niin älykkäitä dinosauruksia, ettei niitä voitu tuon ajan teknologialla toteuttaa.

Mikami olisi halunnut, että jokaisella dinosauruksella olisi uniikki tekoäly. Dinojen piti myös sopeutua pelaajan toimintaan, kokeilla erilaisia hyökkäyksiä ja oppia tekemään jopa väijytyksiä. Tämä vain ei ollut mahdollista toteuttaa 1990-luvun pleikkaripelissä.

Alta voit katsoa GVMERSin dokkarin kokonaisuudessaan.