DirectX 12 on entistä tehokkaampi ja yhteensopivampi
GDC-messut toivat hyviä uutisia myös PC-pelaajille Microsoftin tulevan DirectX 12 –rajapinnan muodossa. Yhtiö työstää parhaillaan uutta versiota pelirajapinnastaan, jonka on määrä tulla käyttöön vuoden 2015 aikana.
DirectX 12 mahdollistaa muun muassa entistä tehokkaamman ja suoraviivaisemman pääsyn näytönohjainten rautaan. Se vähentää tehohävikkiä ja jakaa laskentatehtävät tasaisemmin prosessorin ytimille.
Jo tässä vaiheessa DirectX 12 suoriutuu laskentatehtävistä puolet DirectX 11:sta nopeammin.
DirectX 12 tekee pelien monelle alustalle kehittämisestä myös aiempaa helpompaa, sillä sama rajapinta toimii PC-tietokoneiden lisäksi myös Windows RT –tableteilla, Windows Phone –puhelimilla ja Xbox One –konsolilla.
Lisää asiasta Muropaketin puolella: Microsoft antoi ensimmäiset maistiaiset DirectX 12 -rajapinnasta
Lisätietoja: Microsoft / DirectX 12
Lisätietoja: http://en.wikipedia.org/wiki/DirectX
Lisää aiheesta
AMD haastaa DirectX:n omalla rajapinnallaan ja lupaa Battlefield-huikeutta
Sleeping Dogsin PC-traileri vilauttaa niitä ”upeita juttuja”
Mistä niitä .net framework –tiedostoja oikein sataa Steamiin?
DirectX 11.2 yksinoikeudella Windows 8.1:lle ja Xbox Onelle.