Uusimmat

Disney valitsi lastenpelin Tähtien sodan ja Iron Manin sijaan

17.08.2013 14:00 Juho Anttila

Disney Infinity

Legendaarisen LucasArtsin tarina videopelikehittäjänä päättyi käytännössä alkuvuodesta, kun Disney pisti viime vuonna ostamansa Lucasfilmin omistaman studion kiinni. Valtaosa työntekijöistä sai kenkää ja LucasArts jatkoi toimintaa pelkkänä lisensoijana.

Samalla annettiin kirvestä melkoiselle määrälle peliprojekteja. Useita Tähtien sota -aiheisia peliprojekteja peruttiin, joukossa erityisen lupaavalta vaikuttanut Star Wars: 1313. Keskeytystuomio jaettiin myös aiemmin julkistamattomalle Iron Man -peliprojektille. Aiempien Iron Man -pelien heikon tason tietäen Iron Man -peruutus ei juuri harmita, mutta laadukkaille Star Wars -peleille olisi varmasti riittänyt kysyntää.

Projektien perumiselle on nyt löytynyt selitys. Disney tahtoi nimittäin fokusoida pelikehityksensä aivan toiseen suuntaan. Firman pelikehitysmuskeli valjastettiin oikein isosti lastenpeli Disney Infinityn väsäämiseen. Kyse onkin melkoisesta projektista, sillä peliprojektin arvioidaan maksaneen yli 100 miljoonaa dollaria.

Kyse on isosta riskistä, sillä pelin on kyettävä nousemaan valtavaksi hitiksi, jotta projekti nousisi voitolliseksi. Toisaalta lelupelimarkkinoilla riittää potentiaalia, mistä osoituksena Activisionin Skylanders on myynyt jo puolentoista miljardin dollarin edestä. Ihan kiva juttu, mutta olisihan noista projekteista voinut silti säästää, jos ei muuta, niin ainakin Star Wars 1313:n.

Lähde: Joystiq

Lisää aiheesta

E3Dome: Disney Infinite on ”isoin pelimme, ikinä”

LucasArts muistoissamme Dome ja lukijat muistelevat

Kiitos LucasArts 1982-2013