Domen ennakkossa ammattilaispelaamisen tulevaisuus – Counter-Strike: Global Offensive

19.06.2012 22:20 | Jukka O. Kauppinen

Valve ja Hidden Path Entertainment yrittävät lähemmäs mahdotonta. Kuinka saadaan pirstaloitunut fps-pelaajayhteisö takaisin yhteen kasaan eri Counter-Strike-versioiden parista? Janne Mikola otti tuntumaa tätä yrittävän Counter-Strike: Global Offensive -pelin ennakkoversioon.

Mutta vielä oleellisempaa on se, että tämä viidellä viittä vastaan pelaaminen on se pelaajamäärä, jota varten Counter-Striken koko pelimekaniikkaa on balansoitu sitten vuoden 1999. Tämä johtuu tietenkin siitä, että kilpapelaaminen on kautta aikain perustunut viiden miehen joukkueisiin.

Tällä muutoksella sekä muutamalla muulla Global Offensiven pikku-uudistuksella julkisilla palvelimilla pelaamisesta on saatu huomattavassa määrin enemmän sen kaltaista, mitä se todellisuudessa on myös aktiivisessa klaanitoiminnassa. Näitä jippoja ovat muun kartan alun automaattinen lämmittelyosuus ja varsinaisen pelin aloittava restarttaus. Näistä vanha klaanijyrä tykkää kovasti.

Viidellä viittä vastaan pelaamista tukemaan on kehitetty hyvät botit. Yksinkertaisesti selitettynä: jokaisella pelin palvelimella on aina käynnissä peli viidellä viittä vastaan, vaikka palvelimella olisi vain yksi ihmispelaaja. Muut pelipaikat on miehitetty boteilla, ja niiden tekoäly on suorastaan ihailtavaa tasoa. Ne hallitsevat erilaisia pelityylejä ja osaavat käyttää myös ihmispelaajien suosimia vaanimispaikkoja.

Lue koko ennakko: Counter-Strike: Global Offensive -ennakko (Mac, PC, PS3, Xbox 360)

Lisää aiheesta

Buddhalaismunkitkin fanittavat Counter-Strikeä

Counter-Strike 1.0

FPS -pelien kriisi

Gooseman, Counter-Striken isä

Lue myös

Dragon’s Dogma (PS3, Xbox 360)

Forza Motorsports 4: Top Gear Car Pack DLC (Xbox 360)

Minecraft: Xbox 360 Edition (Xbox 360)

Rhythm Thief & The Emperor’s Treasure (3DS)

Muropaketin uusimmat