Uusimmat

Duke Nukemin lykkäys ei ole markkinointikikka

25.03.2011 09:00 Miikka Lehtonen

Eilen tapahtui vihdoin se asia, jota moni oli odotellut ja jota olin itse asiassa itse toivonutkin: Duke Nukem Foreveriä lykättiin. Mutta siihen se minun toiveeni sitten kariutuikin, sillä Randy Pitchford vannoo, että kyse ei ollut viimeisestä markkinointitempauksesta, vaan oikeasta pelikehityksestä.

Siitä lähtien, kun Duke Nukem Forever sai ilmestymispäivän, olen toivonut, että peliä lykättäisiin vielä kerran ennen julkaisua. Ei edes paljon, vaan päivän tai pari. Ihan vain komedian nimissä. Duke Nukemin viimeinen lykkäys ja niin edelleen. Mutta eilen tosiaan kävi niin, että peliä lykättiin reilu kuukausi ihan oikeista syistä. Annetaan Pitchfordin selittää.

”Ei tämä ole mikään jäynä. Uskoimme toukokuun julkaisupäivään, kun ilmoitimme sen. Pelikehitys on aina vähän epävarmaa puuhaa ja käytämme kokemustamme yrittäessämme tehdä ennustuksia. Emme ole tietenkään täydellisiä, mutta olemme omistautuneita tavoitteillemme ja teemme ahkerasti työtä niiden eteen.”

Paljon sanoja, joiden pointtina on lopulta ”shit happens”.

”Olisimme voineet pakottaa pelin kauppoihin toukokuussa, mutta siitä olisi tullut kaikenlaisia uusia riskejä, eikä se olisi ollut hyväksi kenellekään, joka on odottanut niin kauan kuin me olemme odottaneet Duke Nukem Foreveriä.”

Totta tuokin. Mitä on yksi kuukausi kymmeneen vuoteen verrattuna? Harmi silti, että Duke Nukemin kirous näyttää rimpuilevan vastaan aivan viimeiseen saakka.

Lähde: Eurogamer

Lisää aiheesta

Arvatkaas mitä – Duke Nukem Forever siirtyi!

Duke Nukem Foreverin moninpeli: 8 pelaajaa ja babynryöstöä

Duke Nukem Forever bailasi strippiluolassa

Onko tämä aitoa pelikuvaa Duke Nukem Foreveristä?

Muropaketin uusimmat