EA menetti uskonsa 3D-pelaamiseen
Mikäli uskomme Electronic Artsia, pelien 3D-tuet eivät ole niihin käytetyn ajan ja resurssien arvoisia. Firma onkin sen sijaan siirtämässä pelikehityksensä painopistettä enemmän suuren yleisön arvostamiin ominaisuuksiin.
GamesIndustry.bizille puhunut EA-pomo John Riccietello sanoo firman keskittyvän jatkossa enemmän sosiaaliseen pelaamiseen ja verkkotukeen yleensä. Syynä on yksinkertaisesti se, että Riccitiellon mukaan nämä ovat yksinkertaisesti niitä ominaisuuksia joita pelaajat kaipaavat. 3D-pelaaminen ei hänen mukaansa ole ottanut tuulta alleen halutula tavalla, ja EA:n filosofiana on enemmänkin vastata markkinoiden tarpeisiin kuin luoda uutta esimerkiksi tukemalla 3D:tä ”väkisin”.
Riccitiellon kommenteista ei todennäköisesti olla esimerkiksi Sonyllä kovinkaan innoissaan, sillä firma on panostanut 3D-pelaamiseen melkoisesti ja jopa ollut kehitykseen tyytyväinen.
Molemmilla on tapauksessa pointtinsa. 3D-pelaaminen on (telkkarin omistajan näkökulmasta) ihan kiva lisä, mutta sen kehittämisen ei tulisi viedä resursseja muilta osa-alueilta. Esimerkiksi PS3-yksinoikeuspeli Killzone 3:n suhteen 3D-tukeen käytetyn ajan olisi mieluummin nähnyt esimerkiksi siinä, että pelin kampanjatilan kaksinpelaamiseen olisi annettu myös nettituki. Nyt sen pois jättämistä perusteltiin nimen omaan sillä, että jostain on karsittava.
Lähde: GamesIndustry.biz
Lue myös
From Dust on yhden hyvän idean peli
Halusitko lisää Duke Nukemia? Tyhjä arpa, sillä sitä on tulossa!
Huikea tarina: Näin hakkeroin pelikoneet syytämään rahaa
Real Warfare 2: Northern Crusades -ensikosketus – Total Warit on pelattu, juu