Uusimmat

EA rakastaa moninpelejä niiden tuottavuuden vuoksi

23.10.2017 22:05 Muropaketin toimitus

Entinen Bioware-pelistudion työntekijä on kertonut haastattelussa minkä vuoksi EA panostaa niin paljon moninpeleihin.

Mass Effect: Andromedan huonot myyntiluvut aiheuttivat sen, että sen kehittänyt Bioware Montereal -pelistudio liitettiin osaksi EA Motive -studiota. Aiemmin tänä vuonna ilmoitettiin, ettei pelin yksinpelikampanjaa enää tueta päivityksillä. Biowarella aiemmin työskennellyt Manveer Heir on kertonut haastattelussa, että moninpeliin keskittyminen johtuu pelkästään EA:n ahneudesta.

”Kyse on puhtaasti siitä, että EA haluaa viedä julkaisujaan enemmän avoimen maailman moninpelien suuntaan, koska niistä tienaa eniten rahaa. Syynä on mikrotransaktiot, eli erilaisten korttipakettien myyminen Mass Effectin moninpelissä. Tästä syystä lisäsimme ostettavat kortit Mass Effect 3:een, koska pelaajat haluttiin takaisin pelin äärelle sen sijaan, että pelaisivat yksinpeliä 60 tai 100 tuntia”, lataa Heir.

Heirin mukaan on ongelmallista, että pelien budjetit ovat kasvaneet yli sadan miljoonan dollarin, eikä samaan aikaa yksinpeleihin panosteta juuri lainkaan.

”Miksi panostaa ainoastaan moninpeleihin? Miksei peleissä voi olla tarjolla sekä yksin- että moninpeliä? Ainoa syy on se, että EA ja muut isot julkaisijat ovat kiinnostuneita ainoastaan mahdollisimman suurista tuloista. Ei heitä kiinnosta mitä pelaajat haluavat: heitä kiinnostaa mistä pelaajat ovat valmiita maksamaan. Pitää ymmärtää millaisista summista on kyse, kun keskustelemme mikrotransaktioista”, Heir jatkaa.

Entisen biowarelaisen mukaan on vaikea määritellä, kuinka paljon Mass Effect 3:n korttipaketit toivat EA:lle rahaa, mutta niiden menestys on syynä miksi Dragon Agessa on moninpelimahdollisuus.

”EA:n peleihin tuli moninpelaaminen mukaan sen vuoksi, että me onnistuimme siinä niin hyvin Mass Effectin kanssa. Olen nähnyt ihmisten käyttävän 15 000 dollaria Mass Effectin moninpelikortteihin”, kertoo Heir.

Muropaketin uusimmat