Uusimmat

EA:n pomo puhuu uudesta Need for Speedistä ja huonoista elokuvista

18.06.2008 16:18 Miikka Lehtonen

John Riccitiello on selkeästi paras asia, mitä EA:lle on tapahtunut vuosikausiin. Tästä seuraa loogisesti myös, että mies on yksi parhaista pelaajille tapahtuneista asioista pitkiin aikoihin. Tällä kertaa EA:n pomo puhelee rehellisesti Need for Speedistä ja rakkaudestaan B-elokuviin.

Kun John Riccitiello nousi vallan kahvaan pelijätti EA:lla, monet kohottelivat kulmakarvojaan. John kuka? Missä pelaa? Mies on kuitenkin jo nyt osoittanut olevansa mainio mies softafirman pomoksi, kiitos hänen kykynsä yhdistää hyviä bisnesvalintoja pelitietämykseen. Eräs hänen kuuluisimpia tempauksiaan oli Army of Two -pelin lykkääminen jo julkaisun kynnyksellä, koska peli ei ollut hänen mielestään riittävän hyvä.

Nyt Riccitiello ehti ottamaan kantaa Need for Speed -pelisarjan nykytilaan. Heti alkuun mies toteaa, että Pro Street ei ollut aivan sitä, mitä se olisi voinut olla.

”Minusta Need for Speed: Pro Street oli ihan OK, ainakin pelattavuutensa suhteen. Hyvä se ei ollut, mutta kuka yleensäkään halusi Pro Streetiä? Koko peli tuntui väkisin väännetyltä, sellaiselta ”pistä numeroita autosi kylkeen ja aja leikisti Ferrarilla” -viritelmältä, mutta päämäärä puuttui.”

Tähän on tulossa Riccitiellon mukaan muutos, sillä loppuvuodesta ilmestyvä Need for Speed: Undercover tarjoaa pelaajille selkeitä tehtäviä ja suoritettavia keikkoja. Inspiraatio löytyy läheltä miehen omaa sydäntä.

”Pelin idea on tuttu kaikille, jotka näkivät The Transporter -leffan. Se on eräänlainen kulttiklassikko B-leffoista pitävien ihmisten keskuudessa ja minähän olen yksi heistä. Hei, pidin leffasta. Sori vaan. Jos jollain täällä ei ole myöskään hyvää makua ja pidit myös leffasta, lähdetään tilaisuuden jälkeen kaljalle.”

B-elokuvien ohella Riccitiello paljasti myös, miksi viimeaikaisissa Need for Speed -peleissä oli hetkittäin väkisin vääntämisen maku – pelit oli nimittäin tehty juuri niin. Hänen laskujensa mukaan Vancouverissa majaileva Need for Speed -tiimi oli nimittäin tehnyt kahdeksan vuotta putkeen töitä 12 kuukauden kehityssykleissä. Tähän tuli loppu.

”Viime kesänä lisäsimme tiimiin uutta verta ja jaoimme sen kahtia, joten nyt meillä on kaksi tiimiä töissä kahden vuoden kehityssykleissä. Mehän suorastaan kidutimme hyvin lahjakasta väkeämme Vancouverissa, mikä ei varmastikaan tehnyt luovaa työtä helpoksi heille. Uskon että jatkossa jälki on parempaa.”

Jokohan sitä uskaltaisi liimailla jääkaapin oveen John Riccitiellon kuvia vai pitäisikö miehen tehdä vielä yksi ihme ja muuttaa vaikka vesi viiniksi – tai lisenssipelit hyviksi?

Linkki: GamesIndustry.biz

Lisää aiheesta

Take-Two antoi pakit EA:lle, taas

EA: munailimme ja pilasimme Bullfrogin, Originin ja Westwoodin

EA: PlayStation 3 -kehitys ei ole vieläkään 360:n tasolla

EA ostosreissulla – pistetään Take-Two koriin kahdella miljardilla

Lue lisää eDomesta

Call of Duty 4 – Game of the Year Edition -arvonta

Trent Reznor: ei seksiä, ei huumeita, ei naisia vaan…

Deer Hunter…. nettipelinä???