Uusimmat

Eksentrinen pelilegenda hylkäsi Applen

25.06.2016 12:13 Juho Anttila

Yksi pelimaailman erikoisemmista hahmoista, Llamasoftista tuttu Jeff Minter, on kehittänyt jo hyvän aikaa pelejä iOS-käyttöjärjestelmää pyörittäville mobiililaitteille. Space Giraffesta, Tempest 2000:sta ja Gridrunnerista tuttu tekijä kiroili jo vuonna 2010 silloisten kehitystyökalujen kehnoutta. Sittemmin Llamasoft luopui iOS-kehityksestä kokonaan, joskin eri syistä.

Syynä Llamasoftin perääntymiseen Applen alustalta on yksinkertaisesti raha, tai tarkemmin sanottuna sen puute. Firman pelit nimittäin tuottivat niin heikosti iOS-alustalla, että toiminta lipsahti tappiolliseksi.

Minterin mukaan sekä kriitikot että pelaajat kehuivat firman pelejä, mutta iOS-laitteiden suuresta määrästä huolimatta valtavirrasta poikkeavat pelit eivät menneet kaupaksi. Kannattamaton toiminta oli pakko lopettaa jo vuonna 2013, GoatUp 2 -pelin julkaisun jälkeen. Llamasoftin iOS-seikkailu kesti kahden vuoden verran, sillä studion ensimmäinen iOS-julkaisu, Minotaur Rescue, ilmestyi vuonna 2011.

Lähde: The Market for Computer and Video Games

Lisätietoja: www.minotaurproject.co.uk

Lisää aiheesta

Atarin ja Jeff Minterin sukset menivät ristiin – legendan uusi peli “muistuttaa liikaa” Atarin klassikkoa

Space is EVERYTHING – Minterin uusin räiskintä on täynnä vektoreita ja teknojytinää

Legendaarisen happoinen pelintekijä yllättää ja kiitää parhauteen